Gå til innhold

NFF rævekjører det norske folk

Anbefalte innlegg

Noen andre som reagerer på den idiotiske oppstykkingen av fotballen?

Synes TV2 har gjort en god jobb, er 10 ganger flere folk som har interesse av fotball nå en før da NRKZzzzZzzz hadde den.

Hadde de nå bare bestemt seg for en kjøper så hadde jeg ikke orket å bry meg noe særlig, selv om det hadde blitt NRK, men dette er på grensen til idioti.

NRK skal vise lørdagskampen.

TV2 får søndagskamp & magasinet.

Lyse skal få sende kampene som går klokken 18:00

VG (!) med medsamensvorene skal få webbiten.

Dette her er nødt til å gå til helvete som det suser.

For å få med meg min ukentlige dose av fotball må jeg med andre ord innenom 4000 hjemmesider og en billiard tvkanaler istedenfor å bruke TV2x og webtv.tv2.no :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TV2 gjorde en suveren jobb med Tippeligaen, men til prisen det kostet, var det dømt til å bli et tapsprosjekt som ikke kunne vare. Enig i at det er synd at Tippeligaen blir stykket opp. Det eneste positive er vel at vi får Arne Scheie tilbake ;)

Endret av Hegland
Lenke til kommentar

Er jo helt utrolig at opptil 75-80% i ulike spørreundersøkelser er glade for at NRK får tilbake den ene kampen. Så nylig noen helt patetiske reportasjer på NRK fra EM-sluttspillet. De fremsto som en vekker på hvor utrolig tragisk og utgått på dato Arne Scheie er som fotballkommentator. Ble også minnet på standarden sist NRK hadde rettigheter til et mesterskap, og de samlet Espen Graff med en hel haug med fotballanalfabeter i studio og pratet alt mulig piss.

Greit nok at TV2 har en alt for stor fokus på å jakte på syndebukker, dommerfeil, konflikter osv, men det er hundre ganger bedre enn hva NRK klarer å diske opp.

Og WTF, kraft og bredbåndsselskapet Lyse kjøper *TV rettighetene*? Det er vel et kommunalt foretak, som ikke har noe i nærheten av riksdekkende TV distribusjon. Jeg lukter en ny Terra skandale her når de finner ut at de har tapt flere hundre millioner på dette.

Det eneste som ser litt positivt ut er at rettighetene til streaming over nett gikk til mediehuset bak bl.a. VG og en del lokalaviser som adressa osv. De lover i alle fall gratis streaming av en del kamper i uka.

Lenke til kommentar

Lørdagskamp på NRK er greit nok (selv om det nok gir en dyrere kringkastingsavgift). Men ellers virker det som om dette ender opp som litt av et puslespill for fotballinteresserte. Har inntrykk av at fotballinteressen har økt betraktelig de siste årene og lurer på om det skyldes TV2 sin dekning. De har nå gjort en god jobb og det har vært mer underholdende enn ved NRK som totalpakke, selv om det er enkeltelementer som ikke er helt topp (kommentatorer eksempelvis).

Lenke til kommentar

er kraftig imponert over hva tv2 og fagfolkene har fått til med fotballen de 2 siste årene. er enig i det som blir sagt at folket har langt mer interesse nå for fotballen enn tidligere. jeg kommer definitivt til å følge med på fotballen uansett, men tv2s sendinger er av ren kvalitet.

Lenke til kommentar

Tvilsomt. Det blir nok ikke særlig flere gratiskamper nå kontra før. TV2 viste like mange gratis kamper som NRK gjorde i sin tid, men forskjellen var at man fikk mulighet til å se alle kampene. Mot betaling selvfølgelig. Men fotablltilbudet til TV2 grisebanket i hvert fall NRK sitt. Jeg fikk mulighet til å se hver bidige Brann-kamp med TV2 og alt var samlet på et sted.

Om det blir bedre eller verre nå får tiden vise. Men at TV2 hadde et langt bedre tilbud enn hva NRK kunne vise til før TV2 overtok er hevet over enhver tvil :)

Lenke til kommentar
Hos Nrk ja, men tv2 kommer sikkert til å ta betalt. Samme gjelder nok med vg/ap.

Hvordan lyse skal ta seg betalt eller få distribuert tv-sendingene lurer jeg på.

Bare det ikke blir slik at vi må ha fiber for å få sett kampene Lyse skal sende, har ikke mulighet til å få fiber her jeg bor per dags dato iaff. :<

Synes det er så jævla kjipt at ikke Tv2/Telenor kan fortsette med "monopolet" sitt, var fornøyd med alt jeg. TV2 Sport var jo ikke noe dyrt heller, vanlige mannen i gata hadde råd til det.

Lenke til kommentar

Synes det er greit å få en lørdagskamp med Arne Scheie.

Blir litt lei av dramaqueen Øyvind Alsaker og selvfølgeligheten Nils Johan Semb i lengden.

Men TV2 bygde en kanonbra ramme rundt produktet Tippeligaen. Dette vil vel forsvinne..

Men litt av et rot har det blitt ja.. lurer fælt på åssen Lyse skal kunne gi et landsdekkende tilbud, blir vel noe videresalg til større aktører og til slutt vet ingen helt hva som skjer

Lenke til kommentar

Det optimale for meg tror jeg ville vært å gitt alt unntatt lørdagskampen til TV2. NRK kan ha det de har fått, TV2 resten.

Dette blir dyrere for oss seere og mer kaotisk, det er ganske så sikkert vil jeg si. Undres over om media tør å være kritisk til dette her, blir vel kun Dagbladet det :wee:

Lenke til kommentar

NFF krevde 1,4 millarder for å at Tv2 skulle få alle rettighetene, høres litt dyrt ut spør du meg. Tror ikke det hadde vært så populært blant de ansatte om de hadde betalt så mye samtidig nå som det har kommet ut at tv2 må kvitte seg med 60ansatte pga dårligere tider.

edit: Men glemte å nevne at det er NFF som valgte å splitte opp fotballpakken, så skylden kan kun gis til NFF.

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar

Eller æren som jeg vil si.

Har inntrykk av at fotballinteressen har økt betraktelig de siste årene og lurer på om det skyldes TV2 sin dekning.

Ikke helt inntrykket jeg sitter igjen med. Virker mer som interessen er lik, men heller at eksponeringen har økt utrolig mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...