Gå til innhold

Erfaringer med dealextreme.com

Jo Are

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Er butikken seriøs?

Butikken er serriøs ja. Har bestilt der i fra selv og har ikke hatt noen problemer. Har ellers bare hørt positive erfaringer.

2. Levere de til Norge, og hvor lang leveringstid har de?

De leverer til Norge ja og har en leveringstid på 5-14 dager.

3. Kommer pakken til mitt lokale postkontor eller på døren?

Spørs hvor stor den er. Er den såpass stor at den ikke får plass i en postkasse kommer den på det lokale postkontoret.

5. Slipper man toll?

Hvis varen koster over 200 kroner kan du risikere å måtte betale moms (25%) og et tollgebyr (ca 100 kroner), men dette er ganske liten sjanse for siden DealExtreme skriver en veldig lav verdi på alle pakker (30 kroner eller noe sånt).

6. Ser de har gratis frakt, gjelder dette også til Norge?

Gjelder for Norge ja.

7. Sender de fra USA?

Nei, fra Hong Kong

jeg er for ung til og få ekste visa kort (jeg er 17)

Det er du nok ikke. Er ingen aldersgrense på Visa kort, du trenger bare tillatelse fra foreldrene dine. Du trenger heller ikke Visa kort for å bestille varer fra DealExtreme siden de støtter PayPal. Alt du trenger å gjøre er å dra i banken å overføre penger til din PayPal konto.

Kan man ikke betale med visa der da? Har ikke paypal konto skjønner du, tar det lang tid og ordne?

Vet jeg faktisk ikke, men er rimelig sikker på at det går.

PayPal konto går i hvert fall ikke lang tid å lage, men tar 2-4 dager å få overført pengene dine dit.

Du trenger ikke paypal konto, og ja du kan betale med visa. Når du skal til kassen blir du sent videre til PayPal, og der kan du bare skrive inn Visa detaljene eller lage ny konto og logge inn, for da liger detaljene inn så da trenger du ikke oppgi de hver gang. :)

post-67966-1215245083_thumb.png

Endret av CissaM
Lenke til kommentar

Det jeg har tenkt og bestille på dealextreme.com koster til sammen 787kr (154.68 dollar).

Hvis jeg har forstått det rett er det slik at jeg må betale moms (25% av varenes verdi) og en tollavgift på max 200kr, hvis jeg blir tatt i tollen. Da har jeg funnet ut at det maksimale jeg må betale er: 787 (varene) + 197 (moms) + 200 (tollavgift)= 1184kr. Stemmer dette eller er jeg helt på jorde nå.

En ting til, varene betaler jeg jo i nettbutikken, men hva med eventuell moms og tollavgift, får jeg regning for det?

Lenke til kommentar
Utregningen din stemmer.

Du vil sannsynligvis måtte avgiftene når du henter pakka på posten.

Ok

Kan jeg snede mail til dealextreme.com og be de merke pakken med verdi under 200 kr eller som gave? De gjør vel ikke dette av seg selv?

Lenke til kommentar
Utregningen din stemmer.

Du vil sannsynligvis måtte avgiftene når du henter pakka på posten.

Ok

Kan jeg snede mail til dealextreme.com og be de merke pakken med verdi under 200 kr eller som gave? De gjør vel ikke dette av seg selv?

Er ganske sikker på at de gjør det på alle pakkene (de gjorde det i hvert fall på min uten at jeg spurte), men kan være lurt å sende en mail i tillegg så du er sikker :) .

Lenke til kommentar
nei nei! du bestiller jo tinga kvar for seg!

du kan jo ha 100 pakker a 199,95 kroner igjennom tollen!

Om alle varene hver for seg koster under 200kr er dette klart den lureste måten å gjøre det på. Om ikke ville jeg tatt alle over 200 i samme bestilling, og de under hver for seg. Dette for å slippe flere enn ett stk tollgebyr om varen ikke går «under radaren».

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har lyst til og vente en god del stund før alle pakken dine kommer (som han oppe foreslo, og du skal reise så litt dårlig timing og det går skeis i stedet)

så kan du jo prøve og lurer det me ett slikt ett. Da kommer det ikke noe DX logo, slik at de i tollen tror det er fra en privat person fra utlandet aka "gift"! Null moms og gebyrer da

Les også reviews lengre nede av produktet ;)

EDIT: stor leif

Endret av StalkerPrime
Lenke til kommentar

Takker for alle tipsene folkens og den gave pakken var jo genial, skal huske den :grin:

Men det har seg nå slik at jeg gikk for et playseat hos komplett i stede, siden det er lenge til jeg får en like høy lønning som denne måneden og jeg ikke skal bruke pengene på noe. Men skal huske tipsene til jeg skal bestille fra utlandet.

Lenke til kommentar

Jeg bestillte Iphone stuff derfra, det gikk helt konge ;)

Fikk det i posten og, men det var ikke noe stor pakke... + på en eller annen måte fikk jeg noen Nintendo DS tuch sticks som jeg ikke hadde bestillt. De tok ikke betaling for dem heller da :p

Lenke til kommentar
+ på en eller annen måte fikk jeg noen Nintendo DS tuch sticks som jeg ikke hadde bestillt. De tok ikke betaling for dem heller da :p

Woho! Langvarige tannpirkere. GRATIS!! :w00t: Ja, dem gjør en god feil leser jeg på siden deres. Var faktisk en som bestile telefon blokker men fikk en fantastisk blomst i stedet

Alvor:

Noen som har bestilt en mobil derifra da? Frister med en Ifone til 1500kr

Endret av StalkerPrime
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...