Gå til innhold

Erfaringer med dealextreme.com

Jo Are

Anbefalte innlegg

Hei, har endelig fått lov av mor til og bestille ps3 utstyr fra utlandet :D

Ser at de har en del ps3 utstyr jeg kunne tenkt meg på Dealextreme.com.

Lurer på om det er noen som har erfaringer med den butikken, så mine spørsmål er som følgende:

1. Er butikken seriøs?

2. Levere de til Norge, og hvor lang leveringstid har de?

3. Kommer pakken til mitt lokale postkontor eller på døren?

4. Skal betale med mors visa kort, er det da mulig for dealextreme.com og stjele penger fra hennes konto eller finnes det en slags sperre som gjør at de ikke kan ta mer penger enn de har lov til?

5. Slipper man toll?

6. Ser de har gratis frakt, gjelder dette også til Norge?

7. Sender de fra USA?

Mange spørsmål, men håper noen kan ta seg litt tid og svare, min mor er desverre VELDIG skeptisk til handel fra utenlandske nettbutikker og jeg er for ung til og få ekste visa kort (jeg er 17)

Takker på forhånd for all hjelp :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1 - Ja de er særiøse

2 - De leverer til Norge. Leveringstid fra 1-2uker

3 - Pakken hentes på ditt lokale postkontor

4 - Ingen har lov til å ta mer enn de skal, men nei ikke rappotert noen tilfeller av det

5 - Nei man slepper ikke toll, hvis du handler for under 200,- Nkr er det tollfritt

6 - Ja det er gratis til Norge også

7 - Ja mener de sender ifra USA

• Liker 1
Lenke til kommentar

1. Har handlet hos dem to ganger og har begge gangene fått varen kjapt.

2. De har world free shipping, med andre ord ja. Leveringstid varierer kanskje fra vare til vare, og det står vel leveringstid på hver enkelt vare.

3. Hvis pakken er for stor for postkassen og du har et postkontor like i nærheten så kommer den på på postkontoret. Hvis du ikke har et postkontor i nærheten blir den sikkert levert på døra hvis pakken er for stor for postkassa.

4. Husker ikke om de bruker paypal eller noe annet "sikkert betalingssystem", men har ikke blitt robbet de gangene jeg har handlet der.

5. Det er toll på alle varer over 200,- kr

6. Ja. World Free Shipping

7. Tror de sender fra USA. Står vel slikt på Hjemmesiden deres.

EDIT: For sein :p

Endret av mnorm
Lenke til kommentar

1. Yep

2. Fra 5 dager til 2 uker.

3. Kommer an på størrelsen.

4. DealExtreme bruker PayPal, altså, det er 99% sikkert.

5. Kun om varen er under 200,-

6. Ja

7. De sender via Hong Kong Airmail.

DealExtreme anbefales! De er sikre, de har godt utvalg av kule varer og de sender fort som svint! :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Ble litt usikker nå, har fått med meg at butikken er seriøs og alt det der. Men hva må jeg betale? Betaler jeg kunne for det jeg bestiller eller komme toll og andre gevyrer med, moms og liiknende? Var delte meninger om dette så jeg. Vil gjerne vite hvor mye jeg må betale før jeg betaler, siden det er litt av feriepengene jeg skal bruke på dette, vil gjerne ha litt penger igjen til kristiansand turen også :p

Lenke til kommentar
Blir bare tatt i tolla hvis det du har bestilt er verdt mer en 200 kr, eller du kan ha flaks sånn at det kommer gjennom da ;)

Må vel ikke betale moms eller no gebyr trur jeg :p

Hvor mye er det på da?

Hvis jeg blir tatt i tollen er det da varene og tollavgift jeg må betale, ikke noe mer?

Lenke til kommentar
1. Er butikken seriøs?

Butikken er serriøs ja. Har bestilt der i fra selv og har ikke hatt noen problemer. Har ellers bare hørt positive erfaringer.

De leverer til Norge ja og har en leveringstid på 5-14 dager.

Spørs hvor stor den er. Er den såpass stor at den ikke får plass i en postkasse kommer den på det lokale postkontoret.

5. Slipper man toll?

Hvis varen koster over 200 kroner kan du risikere å måtte betale moms (25%) og et tollgebyr (ca 100 kroner), men dette er ganske liten sjanse for siden DealExtreme skriver en veldig lav verdi på alle pakker (30 kroner eller noe sånt).

Gjelder for Norge ja.

7. Sender de fra USA?

Nei, fra Hong Kong

jeg er for ung til og få ekste visa kort (jeg er 17)

Det er du nok ikke. Er ingen aldersgrense på Visa kort, du trenger bare tillatelse fra foreldrene dine. Du trenger heller ikke Visa kort for å bestille varer fra DealExtreme siden de støtter PayPal. Alt du trenger å gjøre er å dra i banken å overføre penger til din PayPal konto.

Lenke til kommentar
1. Er butikken seriøs?

Butikken er serriøs ja. Har bestilt der i fra selv og har ikke hatt noen problemer. Har ellers bare hørt positive erfaringer.

Spørs hvor stor den er. Er den såpass stor at den ikke får plass i en postkasse kommer den på det lokale postkontoret.

5. Slipper man toll?

Hvis varen koster over 200 kroner kan du risikere å måtte betale moms (25%) og et tollgebyr (ca 100 kroner), men dette er ganske liten sjanse for siden DealExtreme skriver en veldig lav verdi på alle pakker (30 kroner eller noe sånt).

Gjelder for Norge ja.

7. Sender de fra USA?

Nei, fra Hong Kong

Det er du nok ikke. Er ingen aldersgrense på Visa kort, du trenger bare tillatelse fra foreldrene dine. Du trenger heller ikke Visa kort for å bestille varer fra DealExtreme siden de støtter PayPal. Alt du trenger å gjøre er å dra i banken å overføre penger til din PayPal konto.

Kan man ikke betale med visa der da? Har ikke paypal konto skjønner du, tar det lang tid og ordne?

Lenke til kommentar

1. Er butikken seriøs?

5. Slipper man toll?

Gjelder for Norge ja.

7. Sender de fra USA?

Nei, fra Hong Kong

Kan man ikke betale med visa der da? Har ikke paypal konto skjønner du, tar det lang tid og ordne?

Vet jeg faktisk ikke, men er rimelig sikker på at det går.

PayPal konto går i hvert fall ikke lang tid å lage, men tar 2-4 dager å få overført pengene dine dit.

Lenke til kommentar
Ble litt usikker nå, har fått med meg at butikken er seriøs og alt det der. Men hva må jeg betale? Betaler jeg kunne for det jeg bestiller eller komme toll og andre gevyrer med, moms og liiknende? Var delte meninger om dette så jeg. Vil gjerne vite hvor mye jeg må betale før jeg betaler, siden det er litt av feriepengene jeg skal bruke på dette, vil gjerne ha litt penger igjen til kristiansand turen også :p

Jeg har bestilt evig med ting og lest loven grundig, så det er dette som er sant:

Toll er det ikke på elektronikk eller sånt. Det er nesten kun på råvarer (fisk og drit), mat o.l.

Moms må du derimot betale på så godt som alt. Det eneste som slipper unna er ting som koster under 200 kroner. Kjøper du for over 200 kroner skal du i teorien betale 25% moms pluss et gebyr på en hundrelapp eller 2, alt etter hvor mye det du har kjøpt er verdt.

I praksis hender det ofte at butikker skriver utenpå pakken at den er verdt mindre enn den egentlig er og da går den jo gjennom tollen. I tillegg er det sånn at alle gaver som er verdt mindre enn 1000 også går gjennom uten noe moms og derfor merker mange også pakken som "gift".

Dette burde vel være ganske klart.

Lenke til kommentar

Bestiller heller fraq videogameplus.ca, blir faktisk billigere. De har ikke ladestasjonene jeg har lyst på da men det får jeg finne en annen gang, skal innom gamezone i Kristiansand i sommer så vet aldri hva jeg kan finne :p

Men er det noen som vet hvor mye videogameplus.ca tar i porto? De skriver vel verdi under 200 kr på alle pakker, right?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...