soerra Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Jeg har et lite problem som jeg ønsker og få hjelp til. Har en bærbar data (Asus A6000). Har vært tilkoblet internett hjemme hos foreldrene mine, via en trådløs router mange ganger. Men en gang jeg kom hjem oppstod det et problem som ennå er der. Jeg er tilkoblet internett gjennom den trådløse nettverkskoblingen, og den lille datamaskinen nede i høyre hjørne blinker som den skal, MEN jeg kan ikke åpne noen sider i nettverksleseren.(Kan nevne at jeg i mellomtiden har hatt null problemer med å komme på trådløst internett på hybelen min). Når jeg prøver å reparere 1394-tilkoblingen kommer det opp en melding: "TCP/IP er ikke aktivert for denne tilkoblingen,. Kan ikke fortsette". Har også prøvd release/renew-kommandoene i Kjør. Er det noen som kanskje har en løsning på dette problemet? Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 1394 er firewire uttaket. Se om du har flere tilkoblinger i nettverkstilkoblinger. Hvordan kommer du deg på nett i hybelen? Har du ett eget program som kobler deg til nettverket ditt? Bruker du ett internt nettverkskort eller ett du putter i pc'en? hva får du opp hvis du skriver ipconfig ? (hele outputen) Lenke til kommentar
Iceythe Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Kan for det første nevne at 1394-tilkobling ikke er din trådløse tilkobling. Denne er til firewire. Sjekk at du finner den riktige tilkoblingen under Nettverkstilkoblinger. Det står gjerne trådløs nettverkstilkobling og navnet WL-xxx (WL er Asus' sine trådløskort som jeg forutsetter er i din bærbar) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Riktig som de andre sier at 1394 er firewire, og den brukes ytters skjeldent (selv om det er teoretisk mulig) til nettverk. Det du må se etter er "lokal tilkobling" (for kabel nettverk) eller "trådløs tilkobling" for trådløst naturlig nok. Problemet ligger nok et annet sted. Har du prøvd å pinge ut mot en IP-adresse? -Stigma Lenke til kommentar
t_k Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 1394 tilkoblingen er for firewire porten. Lenke til kommentar
soerra Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Det viser seg at problemet oppstår også når jeg prøver å komme på det trådløse nettet med en annen bærbar PC. Da ligger vel ikke feilen på min bærbare PC? Routeren har forresten nettopp blitt nullstilt, og jeg har ny nettverksnøkkel. Hva kan være problemet, hvis det ikke er på min maskin? Er det noe jeg kan ordne selv (tross få datakunnskaper) eller burde jeg få hjelp hos en datakyndig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå