Gå til innhold

Problemer med 7800gt i SLI

Anbefalte innlegg

Har i di siste dagene prøvd å kjøre pcen min med 7800gt i SLI modus, men tror ikke pcen er helt samarbeidsvillig.

Før nå jeg kun hadde et kort fikk jeg ca 3800poen i 3dmark 2006 uten noe klokking.

Satte i et til og med store forventninger satte jeg i gang 3dmark 2006 og så med en gang at ting gikk mye bedre, jeg fikk ca 6300 poeng da også uten klokking, men så begynte ting og gå vel, la oss si "ikke mine vei".

Etter og ha klokket cpuen fra 2200 opp til 2684mhz fikk jeg bare rundt 4800poeng noe som er veldig lite.

Jeg klokket ned til 2200mhz igjen og fikk da bare ca 4500.

Sånn har den vært di siste dagene, akkurat som den kjører på 3/4 av det den kan, noe som er veldig plagsomt.

Er kun 2 ganger at SLIen virkelig har vært der og da har jeg som sagt fått alt i fra 6300 til 7500 (med litt klokking).

Så lista blir da :

ca 3800 poeng = et 7800gt

ca 4800 poeng = 2 7800gt SLI "sånn som det er nå, 3/4 av SLI"

ca 6300 poeng = 2 7800gt i SLI

Noen som har peilig på hva det kan være?

Jeg har tenkt litt på psuen som bare er på 350W og sikkert ikke den beste i byen men men :p

Mine spec er:

Abit Kn9 Sli hk

2x 7800gt 256mb

Amd athlon 64 4200 x2

120Gb samsung 7200 sata

WD 74GB Raptor

Kingston DDR2 HyperX PC6400 1GB

Takker for alle svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ekstremt lite peiling på overklokking osv.

Men din CPU er vel 2kjerners så vidt jeg vet. Har du gjort slik at 3dmark kjører på begge CPUene? Selv fikk jeg liten score i CPU testen på 3dmark, men fant ut at den bare kjørte på 1 kjerne. Gjorde slik at den kjørte på Kerjen 1+2 da fikk jeg dobbel score. :)

Programmet jeg bruker for å velge hvilke programmer som skal kjøre på X kjerne heter

CPU-Control - Du kan finne det på www.arcticgaming.no [Krever registrering]

Edit: Men ja du har ganske liten PSU, ikke sikkert delene dine ikke får nok strøm.. :)

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar

Jeg har et 8800gts 320mb og 2 hardisker og en opteron 180 på en 350 watts strømforsyning, det går bra men 12volten ligger på 11,3v og det kan være det som gjør det hos deg kanskje? selv om det går bra hos meg.

du kan bruke speedfan eller noe lignende og se spenningen, om den er som den skal er det nok ikke den som gjør det.

Lenke til kommentar

Prøvde CPU-Control, men det hjalp ikke, den stod på at det brukte begge kjernene.

Men oj oj oj, hvis dette stemmer så er virkelig pcen min ute på tur, i følge speedfan så er 12v min kun på 5.91, noe som er helt utrolig lite, er jo nesten rart at pcen starter opp med så lite spenning.

Har nå tatt ut det ene 7800gt kortet, men det hjalp ikke noe, 12v er nå på 5.97,

men bos sier at 12 er på 12.25V

Endret av Geforce
Lenke til kommentar

Det er ganske ekstremt hvis den spenningen stemmer men jeg tror kanskje at speedfan må vise feil der altså, uansett så er den strømfosyningen ikke beregnet på og drive annet en en kontorpc så det er ikke dumt og oppgradere den selv om det ikke er den som gjør det, 5-600 watt skulle holde i lange baner og du har da en PSU som holder til eventuelt din neste pc.

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat nå målt med en Fluke og den vise at det var 12V så jeg stoler mere på den enn på speedfan.

Ja, har vurdert nå psu, men har jo litt lyst til å finne ut konktret hva som er årsaken til at jeg ikke får SLI oppsettet til å fungere.

har tenkt på denne her : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340678

Det er en Corsair 750W

Kjøpte selv den strømforsyningen i denne uka og er veldig fornøyd så langt! :)

Eneste minuset med den er at det ikke fulgte med en sånn 4pins greie som skulle i hovedkortet mitt rett ved CPUen, men laga en overgang slik at alt funket. Er nok bare mitt HK som er ganske gammalt.. :p

Lenke til kommentar

Er det ikke 4pins kontakt på den nei, hmm rart.

På mitt Abit Kn9 Sli hk så er det sånn 4pins kontakt ved siden av cpuen, men er også 24pins kontakt rett fra psuen, er kanskje ikke nødvendig med begge deler siden enn allerede har 24 pins kontakt og ikke de gamle med 20? :p

Endret av Geforce
Lenke til kommentar

ER nok nødnvedig med 20/24 pin kontakt og 4 pin jo, 4 pin er 12 volt til CPU(to gule som er 12V og to svarte som er jord), de fire ekstrapinnen på 24P kontakten er 5 V og jord mener jeg å huske.

Har selv en 4400+ og intil nylig to 7800 GT i SLI, de kunne finne på å disable SLI modus litt av seg selv. Prøv med nyeste driver. Angående klokkingen, sjekk om PCIe frekvensen påvirkes av klokkingen, det kan også være en ide og sjekke hva minnet ditt kjører på.

Lenke til kommentar
Eneste minuset med den er at det ikke fulgte med en sånn 4pins greie som skulle i hovedkortet mitt rett ved CPUen, men laga en overgang slik at alt funket. Er nok bare mitt HK som er ganske gammalt.. :p

Om det bare er en 8 pinners plugg, så skal det som oftest gå å splitte denne opp i to 4 pinner. Slik er det i alle fall på VX550.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...