vannreven Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 De siste dagene har PC'en til kona slått seg av når hun spiller "Around the world in 80 days". Alle andre spill går utmerket og har aldri opplevd noe lignende. Det skjer etter ca 10-15 minutter med spillet. Pc'en er da glovarm. Først når vi har ventet 15-20 min slår vi på igjen og den funker helt fint (også andre spill). Vi har prøvd ut dette spillet fem-seks ganger og det gjentar seg hver gang. PC'en er en Toshiba Satelite Pro A100 med Intel Core2Duo T7200 og ATI Mobility Radeon X1600 skjermkort med Windows XP Pro (ny april07). Viften går som normalt på maskinen, ingen uregelmessigheter der. Har forsøkt med SpeedFan for å øke vifteeffekten, men har ikke funnet ut hvordan og om det er mulig. Eller kan det være feil med softwaren (spillet)? Lurer fælt da alt annet fungerer utmerket. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Står det No Signal på skjermen, ellers skrur den seg heelt av? Lenke til kommentar
vannreven Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Får ingen varsler. Den går rett ned uten noen meldinger. Den skrur seg helt av. Har prøvd å skru på igjen med en gang. Da starter oppstartsprosessen, men før bootscreen (kanskje etter fem-seks sekunder) stopper den helt opp og går tilbake som helt avslått. Jeg venter derfor til jeg kan kjenne at den ikke er like varm mer før jeg slår den på. Da fungerer den som vanlig Endret 4. juli 2008 av vannreven Lenke til kommentar
vannreven Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Kan tilføye at jeg nå har oppdatert skjermkortet med siste driverne fra Toshibas hjemmeside (ATI Catalyst Center). Men problemet er der forsatt. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Skru den opp å ta rens den for støv. Eller bruk trykkluft på boks hvis du ikke vil skru den opp. Det kan også hjelpe å løfte bakdelen på laptopen opp i bak kanten med en bok/cd-dvdcover funker til dette. Hvis ikke noe av dette hjelper kan du gå for en laptop kjøler. Zalman ZM-NC1000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå