JuGeun Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 FrPs program er skremmende nok uten å legge mer i det enn det som står der. Har du i det hele tatt lest det? Legg ut noen konkrete sitater, da vel. Jeg la ut konkrete eksempler. Beklager at dine leseevner ikke strekker til. Det er grenser for hvor stor teskje jeg gidder fore en sil med. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Jeg la ut konkrete eksempler. Beklager at dine leseevner ikke strekker til. Det er grenser for hvor stor teskje jeg gidder fore en sil med.Haha, du syntes bare det var flaut å komme med referanser til programmet som til de grader ble vist å stemme med situasjonen vi har i Norge idag. FrPs program er skremmende nok uten å legge mer i det enn det som står der. Automatisk utvisning for kriminelle forhold som ligger under trikkesniking i alvorlighetsgrad. Latterlige skremselsresonnementer om at asylsøkere i Norge kan føre til alvorlige motsetninger og 'konflikter' mellom 'folkegrupper'.Tør du komme med andre "latterlige" eksempler så du får samlet flere stemmer til Frp? Endret 26. juli 2008 av robertaas Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 vel, kanskje feil å si at "nesten alle asylsøkere er blablabla.." men ikke kom her og nekt for at det er en del av de som er rasistiske mot oss etniske nordmenn. selv er jeg IKKE en direkte rasist, men begynner noen ganger å tvile på asylsøkere. de kommer fra en helt annen kultur og tar ofte dette med til Norge. ettersom de også ofte er vandt med lite penger til familien i hjemlandet er det lettere for de å falle for fristelsen å rane og stjele her i Norge. etniske nordmenn er heller ingen unntak når det kommer til ran, nei, men nå i det siste har det vært en relativt stor prosent av ran og annen kriminalitet som er utført av asylsøkere. Og hvorfor skulle frp tilhengere være tilbakestående fordi de ikke ønsker all invanndringen? "synes ikke at de fortjener å bli tatt alvorlig allikevel" nei gud, så mye smart som blir sagt her i dag. Klassisk anti-FrP utsagn. Se hvordan du selv brukte denne måten å slenge grunnlagsløs dritt om andre på, men når samme metode blir brukt mot deg selv, så føler du deg urettferdig behandlet. Skjønner du poenget mitt? Jeg hevdet ikke at de fleste FrP'ere er tilbakestående, jeg sa det som et eksempel på hvorfor det ikke var særlig smart av deg å slenge dritt på den måten du gjorde. Enten får du holde deg for god til å mene ting du ikke har grunnlag for å mene, eller så får du la være å diskutere politikk. Å diskutere er ikke det samme som å sitte å slarve og synse over kaffekoppen. Det kan man gjøre andre steder, men helst ikke i det hele tatt. Det er sånn fordommer spres. Det er en styggedom ingen er tjent med. Hvis du ser bakover i tråden, så vil du se at jeg mener at rasisme og fordommer blant innvandrere er et vel så stort problem som med vanlige nordmenn, hvis ikke tilogmed enda mer. Endel innvandrere er ikke bare rasistiske overfor nordmenn, men også mot andre innvandrergrupper. Men det er også viktig å presisere at mange ikke er fremmedfiendtlige også. Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Se hvordan du selv brukte denne måten å slenge grunnlagsløs dritt om andre på, men når samme metode blir brukt mot deg selv, så føler du deg urettferdig behandlet. Skjønner du poenget mitt? slenger dritt, føler meg urettferdig behandlet? dummeste jeg har hørt. gidder ikke diskutere mer om det, du har, som mange andre her, sikkert skjønt hva jeg mener i denne saken. Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 syns at dette blir som å spørre om svarte katter er bedre enn hvite katter. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Se hvordan du selv brukte denne måten å slenge grunnlagsløs dritt om andre på, men når samme metode blir brukt mot deg selv, så føler du deg urettferdig behandlet. Skjønner du poenget mitt? slenger dritt, føler meg urettferdig behandlet? dummeste jeg har hørt. gidder ikke diskutere mer om det, du har, som mange andre her, sikkert skjønt hva jeg mener i denne saken. Jaja, like greit. Jeg har ikke mindre teskjeer enn den jeg brukte forrige gang Endret 26. juli 2008 av Rata101 Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Haha, du syntes bare det var flaut å komme med referanser til programmet som til de grader ble vist å stemme med situasjonen vi har i Norge idag. På ingen måte. At du bruker hendelsen som eksempel er forstemmende for hvordan enkelte grupperinger gjennomgående vurderer kriminalitet begått av innvandrere og utlendinger med et meget spesielt prisme. Det bekrefter FrPs (og for så vidt din) skremmende holdning, at man gjennomgående omtaler kriminalitet begått av asylsøkere på en måte som maner til frykt og som ikke har rot i noen sober forståelse av virkeligheten. Denne spesielle holdningen til de man ikke oppfatter som norske er grunnen til at denne hendelsen har blitt omtalt som rasekamp og rasehat (så dette i en blogg som lenket til fra en db-artikkel), og som alvorlige konflikter mellom folkegrupper, som du mener dette er. Dette var en krangel om joggesko som eskalerte til en meget alvorlig sak. Det var ingen "rasekamp". Det tyder ikke på noen "alvorlig konflikt mellom folkegrupper" (det var en konflikt om støynivå og påfølgende krangel på et asylmottak). Når norske bikere slåss mot svenske likesinnede omtales dette ikke i samme ordelag. Når casuals fra Oslo møter bergenske bråkmakere omtales dette ikke som en konflikt mellom folkegrupper. Mon tro hvorfor. Men takk for at du bekrefter poenget mitt. Skremselstaktikk er et kraftig våpen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 At du bruker hendelsen som eksempel er forstemmende for hvordan enkelte grupperinger gjennomgående vurderer kriminalitet begått av innvandrere og utlendinger med et meget spesielt prisme.Det er bedre å se gjennom et prisme enn å bare stikke hodet i sanden for alle problemene disse folkene representerer for det norske samfunnet. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Men disse problemene er altså ikke "konflikt mellom folkegrupper" med borgerkrigsaktig retorikk over seg (i tråden om Karadzic presterte en til og med å plumpe ut med dette helt uten å forsøke å fordekke det, som om det overhodet er et tenkelig scenario). Dette er ren skremselstaktikk, og man undergraver sin egen troverdighet når de reelle problemene skal tas tak i. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Men disse problemene er altså ikke "konflikt mellom folkegrupper" med borgerkrigsaktig retorikk over segSå når 50-60 asylanter fra en folkegruppe angriper absolutt alle asylsøkere de finner som er fra en annen folkegruppe er altså helt vanlig farmferd vi kan forvente mere av i ditt rødgrønne paradis? Det er absolutt ingen tvil om at disse folkene er langt mere rasistiske enn en gjennomsnittlig nordmann og det er heller ingen tvil om at de ikke har kommet til Norge for å finne fred. At majoriteten i Norge nå har fått nok av asyltullet fra de rødgrønne er det heller ingen tvil om. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Og jeg mener, dessverre, at det kan ha noe med rasisme å gjøre fordi som det står både i den wikipedia-linken du la ut og som er statistiske tall så er Holmlia og bydel Søndre Nordstrand et område i Oslo med en stor andel innvandrere. Vil ikke si at det er definitivt rasisme all Holmlia-kritikken baserer seg på, men jeg har mistanke om at noe av det kan være rasistiske tendenser fordi man ser tendensen oftere og oftere at folk kritiserer spesielt steder med en betydelig andel innvandrere. Dette er en eldre post, men følte jeg måtte si noe der. Holmlia er et høl, hvor halvparten av inbyggerene i området burde blitt hivd på hue og **** ut av Norge. Det er parasitter som lever av penger fra staten, og bidrar til absolutt null niks annet enn økt kriminalitet. Jeg har opplev 9 ganger å bli trekt kniv mot på jobben, 4 av disse har vært på Holmlia og 4 på Nordstrand. ( Alle 8 hendelser de siste 12 månedene ) Resterende hendelsen tok sted i Hausmansgata i sentrum. ( Den i Hausmansgata var en ekstremt forstyrret person som ikke helt visste hva han gjorde ) Jeg kan utover det ramse opp uttalige hendelser på de to nevnte stedene om ting som har skjedd mot kolleger og nære venner, hvor flere av hendelsene har i mine øyne vært langt mer alvorlige enn kunn å bli truet med kniv ( Det var i et tilfelle snakk om livet til personen, men heldigvis har det til dels gått bra, livet har han hvertfall ) hvorav alle hendelsene har hatt invandrere involvert og da spesielt gjenger av en spesifikk etnisk opprinnelse, somalere. ( Disse er spesielt farlige pga. de ofte har forskjellige typer våpen på seg, og tyr veldig fort til de ) Norge trenger en regjering som ikke er redd for å tråkke på tær og bli kalt rasist, ellers vil dette landet ganske fort gå til helvette. Jeg var desverre selv med og støttet regjeringen vi har nå i dag, det angrer jeg bitter på når jeg ser hvor fort de gir etter når noen skriker rasisme. Er vell snart England-tilstander her også, hvor "svart" taes helt ut av det norske språket. Endret 28. juli 2008 av Vizla Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Dette er en eldre post, men følte jeg måtte si noe der. At du konkluderer med at stedene blir kritisert pga. større andel invandrere er for meg et veldig typisk eksempel på hvordan det har blitt i dag. Sier man noe som helst som kan tolkes i retning rasisme kan du banne på at det blir gjort! Nå mente jeg det heller ikke sånn. Jeg bare snakker generelt og jeg opplever at steder som Holmlia eller andre steder som har en stor andel med innvandrere, enten det er i Oslo eller i andre europeiske byer blir oftere kritisert enn andre og ikke med saklig kritikk heller: Holmlia er et høl, hvor halvparten av inbyggerene i området burde blitt hivd på hue og **** ut av Norge. Det er parasitter som lever av penger fra staten, og bidrar til absolutt null niks annet enn økt kriminalitet. Har du noe form for kilde på dette? Jeg kan ikke si jeg opplever Holmlia som et "høl", selvom det er triste historier derifra, ja. Og det har skjedd ting der som alle kan oppleve overalt. Jeg har opplev 9 ganger å bli trekt kniv mot på jobben, 4 av disse har vært på Holmlia og 4 på Nordstrand. ( Alle 8 hendelser de siste 12 månedene ) Resterende hendelsen tok sted i Hausmansgata i sentrum. ( Den i Hausmansgata var en ekstremt forstyrret person som ikke helt visste hva han gjorde ) Jeg kan utover det ramse opp uttalige hendelser på de to nevnte stedene om ting som har skjedd mot kolleger og nære venner, hvor flere av hendelsene har i mine øyne vært langt mer alvorlige enn kunn å bli truet med kniv ( Det var i et tilfelle snakk om livet til personen, men heldigvis har det til dels gått bra, livet har han hvertfall ) hvorav alle hendelsene har hatt invandrere involvert og da spesielt gjenger av en spesifikk etnisk opprinnelse, somalere. ( Disse er spesielt farlige pga. de ofte har forskjellige typer våpen på seg, og tyr veldig fort til de ) Men synes du at dette er en generell "bra" beskrivelse av et sted. Hadde en person fortalt meg noe sånt om f.eks. Holmlia og jeg hadde aldri vært der før så hadde jeg bare tenkt: "Okay, det er din historie. Men jeg må dra dit for å finne min egen." Get the picture? Man kan ikke få Holmlia til og høres så forjævlig ut når det finnes faktisk ganske mange koselige ting ved det stedet. Norge trenger en regjering som ikke er redd for å tråkke på tær og bli kalt rasist, ellers vil dette landet ganske fort gå til helvette. Hvorfor skal vi ha en regjering som må tråkke på folks tær? Endret 28. juli 2008 av PureJoy Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Nå mente jeg det heller ikke sånn. Jeg bare snakker generelt og jeg opplever at steder som Holmlia eller andre steder som har en stor andel med innvandrere, enten det er i Oslo eller i andre europeiske byer blir oftere kritisert enn andre og ikke med saklig kritikk heller: Se edit Jeg skumleste gjennom første gangen når jeg skrev, så feilen når jeg leste gjennom en gang til Men synes du at dette er en generell "bra" beskrivelse av et sted. Hadde en person fortalt meg noe sånt om f.eks. Holmlia og jeg hadde aldri vært der før så hadde jeg bare tenkt: "Okay, det er din historie. Men jeg må dra dit for å finne min egen." Get the picture? Man kan ikke få Holmlia til og høres så forjævlig ut når det finnes faktisk ganske mange koselige ting ved det stedet. Jeg er sikker på at du finner koselige ting ved helvette også, men det betyr ikke at helvette er et koselig sted. Jeg skjønte ikke helt poenget med det du skrev, men lar det stå ved det. Hvorfor skal vi ha en regjering som må tråkke på folks tær? Fordi det er _UMULIG_ å tilfredstille folks behov. Alle mennesker har forskjellige meninger, ønsker og regler de følger. Hvis man begynner å etterkomme alles ønsker og behov vil man ende opp med urettferdighet mot visse grupperinger, slik som nå skjer i Norge. I England og USA har "likestilling" tatt helt av, og vippet over til undertrykkelse av den etniske befolkningen. Tror det er starten på det samme vi ser i Norge hvis vi fortsetter med en slik regjeringen som vi nå har Endret 28. juli 2008 av Vizla Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hvorfor ender alle tråder opp med FrP folk som klager og fullstendig ignorerer hva tråden egentlig handler om? Lær å oppføre dere som folk. Det virker som hver eneste tråd i politikk & samfunn saboteres på denne måten. Hold dere til saken. Takk. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg er sikker på at du finner koselige ting ved helvette også, men det betyr ikke at helvette er et koselig sted. Jeg skjønte ikke helt poenget med det du skrev, men lar det stå ved det. Ja, men å trekke Holmlia utifra noe sånt blir jo dypt usaklig. Holmlia er inget høl og er ikke et helvete heller. Det er faktisk et koselig område, med sine problemer og med sine kvaliteter. Egentlig det man kan si om de fleste steder. Fordi det er _UMULIG_ å tilfredstille folks behov. Alle mennesker har forskjellige meninger, ønsker og regler de følger. Hvis man begynner å etterkomme alles ønsker og behov vil man ende opp med urettferdighet mot visse grupperinger, slik som nå skjer i Norge. I England og USA har "likestilling" tatt helt av, og vippet over til undertrykkelse av den etniske befolkningen. Tror det er starten på det samme vi ser i Norge hvis vi fortsetter med en slik regjeringen som vi nå har Dette er ikke selvsagt. Det er noe man ser visse folk sier, men å tilfredsstille noen betyr ikke at du systematisk må gjøre andre misfornøyde. Det er ingen systematikk i det. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 FrPs program er skremmende nok uten å legge mer i det enn det som står der. Har du i det hele tatt lest det? Legg ut noen konkrete sitater, da vel. Jeg la ut konkrete eksempler. Hvor da? Hvorfor ender alle tråder opp med FrP folk som klager og fullstendig ignorerer hva tråden egentlig handler om? Lær å oppføre dere som folk. Det samme kan vel sies om venstreekstreme som ikke engang vet hva Frp står for, men slenger ut med fordommene sine om hvor onde og egoistiske Frpere er. Det virker som hver eneste tråd i politikk & samfunn saboteres på denne måten. Hold dere til saken. Takk. Dobbeltmoralen er på topp, ser jeg. Først langer du ut etter de som er uenige med deg i tråden, og så ber du de samme personene om å holde seg til saken? Latterlig. Hadde venstrefanatikerne brukt saklige argumenter hadde det kanskje blitt diskusjon av det. Men det eneste de har å komme med er fordomsfulle løgner om Frp. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Du får vise deg som den bedre av oss og holde deg til saken da Pricks Endret 29. juli 2008 av Rata101 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 God dag mann økseskaft. god dag. Lenke til kommentar
Sunset Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Er det bare jeg som har opplevd greie innvandrere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå