Gå til innhold

Er innvandrere mer rasistiske enn etniske nordmenn?

Anbefalte innlegg

Problemet er å holde seg realistisk til innvandrerspørsmålet. Hvis man kommer med reell konstruktiv kritikk rundt problemer med innvandring, så kommer det alltid en skokk med rasistiske tullinger som henger seg på for å spre frykt, jug og annet rasistisk fjas i kjølvannet av det man sier.
Det er mulig disse eksisterer, men jeg har ikke sett noe til dem hverken her eller i offentlig debatt. det jeg derimot ser både her og i offentlig debatt er de som stempler alle som er mot den mest liberale politikken som rasister.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett om du har sett dem eller ikke, så er vel ikke poenget mitt mulig å misforstå. Det er forøvrig interressant at du ikke har lagt merke til dette. De mest åpenbare poster gjerne på linje med; "bomb hele midtøsten og kast ut alle svartingene fra norge", "alle innvandrere er gangstere", o.l. Har du ikke lagt merke til disse? Riktig nok er det de mere subtile som passer på å holde seg nedenfor radaren til moderatorer som det er mest av.

[edit: jeg kan godt kalle dem "ekstremt innvandrerfiendtlige" istedenfor, hvis det får deg til å føle deg bedre]

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Uansett om du har sett dem eller ikke, så er vel ikke poenget mitt mulig å misforstå.
Jeg skjønner hva du sier, men så lenge det ikke har noen relevans til virkeligheten så er poenget ditt ikke så interessant.
Det er forøvrig interressant at du ikke har lagt merke til dette. De mest åpenbare poster gjerne på linje med; "bomb hele midtøsten og kast ut alle svartingene fra norge", "alle innvandrere er gangstere", o.l. Har du ikke lagt merke til disse?
Nei, jeg har ikke sett noe slikt i trådene som jeg følger med på her. Husk at det kan være forskjell på hva du tror folk mener og hva folk faktisk poster her.
Lenke til kommentar
Jeg snakker ikke om diskusjon.no spesifikt, jeg snakker om kommentarer fra privatpersoner i offentlige medier generellt.
Jeg har hørt det fra flere personer utenom mediene, men jeg har ikke inntrykk av at slike personer kommer frem (eller muligens ikke ønsker å komme frem) i media.
Lenke til kommentar

I tillegg har vi dem som benytter enhver anledning til å klage over "rødgrønne", "sosialister" og lignende. De eneste de oppnår er å polarisere motpartene og skape en isfront der det er viktigere å kjekle seg imellom enn å snakke konstruktivt om det som faktisk er tema.

Hadde vi kunnet unngå dette, så hadde innvandrerpolitikken i Norge sett annerledes ut, det er jeg sikker på.

Lenke til kommentar
I tillegg har vi dem som benytter enhver anledning til å klage over "rødgrønne", "sosialister" og lignende. De eneste de oppnår er å polarisere motpartene og skape en isfront der det er viktigere å kjekle seg imellom enn å snakke konstruktivt om det som faktisk er tema.

Hadde vi kunnet unngå dette, så hadde innvandrerpolitikken i Norge sett annerledes ut, det er jeg sikker på.

Eh... du mener man ikke kan diskutere innvandringspolitikken fordi de rødrgønne gjør så mange andre feil?

Lenke til kommentar
Uansett om du har sett dem eller ikke, så er vel ikke poenget mitt mulig å misforstå. Det er forøvrig interressant at du ikke har lagt merke til dette. De mest åpenbare poster gjerne på linje med; "bomb hele midtøsten og kast ut alle svartingene fra norge", "alle innvandrere er gangstere", o.l. Har du ikke lagt merke til disse? Riktig nok er det de mere subtile som passer på å holde seg nedenfor radaren til moderatorer som det er mest av.

[edit: jeg kan godt kalle dem "ekstremt innvandrerfiendtlige" istedenfor, hvis det får deg til å føle deg bedre]

Slikt har jeg opp gjennom årene sett _mye_ av på forumet her. Men heldigvis blir slike kommentarer fjernet svært raskt av en moderator.

Eh... du mener man ikke kan diskutere innvandringspolitikken fordi de rødrgønne gjør så mange andre feil?

Jikes. Snakk om å gå med hodet først i fella. Jeg er imponert. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jikes. Snakk om å gå med hodet først i fella. Jeg er imponert. :thumbup:

Gikk ikkke i noen felle, tok han bare på ordet.

Je, det er en god del klaging her over hva de rødgrønne faktisk har gjort, men husk at det er minst like mye klaging over hva enkelte innbiller seg at Frp skal gjøre og disse har en egen tendens til å stole mere på egne skremmebilder enn hva programmet til Frp faktisk sier.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

FrPs program er skremmende nok uten å legge mer i det enn det som står der. Automatisk utvisning for kriminelle forhold som ligger under trikkesniking i alvorlighetsgrad. Latterlige skremselsresonnementer om at asylsøkere i Norge kan føre til alvorlige motsetninger og 'konflikter' mellom 'folkegrupper'.

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar
FrPs program er skremmende nok uten å legge mer i det enn det som står der.
Flere av de som kritiserer Frp her synes programmet høres veldig bra ut, men de kritiserer Frp fordi de tror det er urealistisk. Det høres for godt ut til å være sannt for dem.
Latterlige skremselsresonnementer om at asylsøkere i Norge kan føre til alvorlige motsetninger og 'konflikter' mellom 'folkegrupper'.
Ja, det er latterlig å si at det kan føre dit, for vi har jo konfliktene allerede.
Lenke til kommentar

Alvorlige konflikter mellom folkegrupper i Norge? ener du virkelig dette? I en uke hvor nyhetsbildet har minnet oss på hva alvorlige konflikter mellom folkegruppper faktisk er, så presterer du faktisk å lire av deg dette? Jeg kan ikke komme på ett eneste eksempel som underbygger en slik påstand, ikke et eneste. Konflikter mellom folkegrupper? Hvilke folkegrupper er det du mener er i konflikt? Her går du til og med lengre enn de allerede skremmende ordvalgene til FrP.

Lenke til kommentar
Alvorlige konflikter mellom folkegrupper i Norge? ener du virkelig dette? I en uke hvor nyhetsbildet har minnet oss på hva alvorlige konflikter mellom folkegruppper faktisk er, så presterer du faktisk å lire av deg dette? Jeg kan ikke komme på ett eneste eksempel som underbygger en slik påstand, ikke et eneste. Konflikter mellom folkegrupper? Hvilke folkegrupper er det du mener er i konflikt? Her går du til og med lengre enn de allerede skremmende ordvalgene til FrP.

Fra VG i natt:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=196983

Ifølge ledelsen ved mottaket skal bakgrunnen for overfallet være en konflikt mellom en gruppe kurdere og en gruppe tsjetsjenere ved mottaket.

Kan du vennligst repetere det du skrev en gang til ? Ser det skjer i Oslo så og si hver eneste dag mellom forskjellige folkegrupper, inkludert etniske nordmenn.

Til topic:

Jeg har i alle mine år behandlet utenlandske med respekt, og fått stort sett dritt tilbake. Nå blir jeg heller kalt rasist av disse, greit nok men jeg gjør nøyaktig det samme som de har gjort mot meg og andre "poteter".

Så min erfaring tilsier at innvandrere er mer rasistiske, og skriker fortest om rasisme når det skjer mot dem

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Ja, gjerne. Jeg kan ikke komme på ett eneste eksempel som underbygger en slik påstand, ikke ett eneste. En eskalert familiekonflikt er grunnlag for en påstand om "alvorlige konflikter mellom folkegrupper" ? Men hvis det bare er dette FrP er redd for, så er det jo ingenting å frykte da dette, slagsmål, er ikke noe nytt i Norge. En krangel på et asylmottak som eskalerer er ikke en alvorlig konflikt mellom folkegrupper. Med mindre fylleslagsmål mellom striler og bergensere, mellom vernepliktige og lokale trøndere osv, også er det. Men man gjør hån på virkelige konflikter mellom folkegrupper ved en slik skremselstaktikk.

Lenke til kommentar

vel FrP`s program høres veldig interessant ut, og tror og håper FrP drar i land neste stortingsvalg. få orden i skattene og avgiftene, send tilbake flere asylsøkere (nesten alle er jo frekke og rasistiske mot oss "vanlige" nordmenn), send tilbake analfabeter og andre som bare kommer for å få masse trygdepenger.

stem FrP.

Lenke til kommentar

"Nesten alle asylsøkere er rasistiske og frekke mot oss vanlige nordmenn"?

Utrolig arrogant og flåsete å si. Har du møtt "nesten alle" asylsøkere, eller har du noe annet grunnlag for å påstå dette? Husk at ditt ståsted som debatant vurderes ut fra hvor intelligent du klarer å fremstå overfor oss andre debatanter.

I ditt tilfelle tviler jeg på at noen fornuftige mennesker ble særlig imponert over dine prestasjoner så langt.

Ved å følge din retoriske metode kunne man like gjerne sagt: "Nesten alle FrP tilhengere er lettere tilbakestående, men jammen synes de ikke at de fortjener å bli tatt alvorlig allikevel".

Ser du poenget mitt?

Lenke til kommentar
"Nesten alle asylsøkere er rasistiske og frekke mot oss vanlige nordmenn"?

Utrolig arrogant og flåsete å si. Har du møtt "nesten alle" asylsøkere, eller har du noe annet grunnlag for å påstå dette? Husk at ditt ståsted som debatant vurderes ut fra hvor intelligent du klarer å fremstå overfor oss andre debatanter.

I ditt tilfelle tviler jeg på at noen fornuftige mennesker ble særlig imponert over dine prestasjoner så langt.

Ved å følge din retoriske metode kunne man like gjerne sagt: "Nesten alle FrP tilhengere er lettere tilbakestående, men jammen synes de ikke at de fortjener å bli tatt alvorlig allikevel".

Ser du poenget mitt?

vel, kanskje feil å si at "nesten alle asylsøkere er blablabla.." men ikke kom her og nekt for at det er en del av de som er rasistiske mot oss etniske nordmenn. selv er jeg IKKE en direkte rasist, men begynner noen ganger å tvile på asylsøkere. de kommer fra en helt annen kultur og tar ofte dette med til Norge. ettersom de også ofte er vandt med lite penger til familien i hjemlandet er det lettere for de å falle for fristelsen å rane og stjele her i Norge. etniske nordmenn er heller ingen unntak når det kommer til ran, nei, men nå i det siste har det vært en relativt stor prosent av ran og annen kriminalitet som er utført av asylsøkere.

Og hvorfor skulle frp tilhengere være tilbakestående fordi de ikke ønsker all invanndringen? "synes ikke at de fortjener å bli tatt alvorlig allikevel" nei gud, så mye smart som blir sagt her i dag. Klassisk anti-FrP utsagn.

Endret av Jens viking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...