Lord Hassan Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Jeg skjønner ikke dette helt jeg. Hva er det og hva gjør de i forhold til mhz'n etc? Kan jeg bruke såkalte aggressive instillinger og samtidige klokke litt på mhz? eller er dette enten eller? Noen som har noen forslag til instillinger på rammen min? Har hørt at noen også har satt den rammen til cas 2. Skal det funke? Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg har forstått det slik at det har noe med hvor lenge "data"blir liggende i brikken for hver gang den "mates/tømmes" osv Selv har jeg en Xms 2700 fra corsair som kjører på 2/2/2/6 med en fsb på 164. disse instillingene på brikken gir meg ca 500 "poeng" mer i 3dmark2001 enn ved 2.5/3/3/6 Hvilke brikke har du? Prøv deg fram, du merker fort om det ikke virker, ta en av verdiene om gangen. Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Hei hå her gikk det litt kjapt "Twinmos" ok, antar den skal klare cas2 Lenke til kommentar
Lord Hassan Skrevet 18. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2003 men er det sånn at hvis jeg setter disse instillingene ned f.eks til cas 2. Så er de mindre overklokkings vennlige i forhold til fsb? altså mhz? Skjønner ikke dette i det hele tatt egentlig Og hvilke programmer er bra til å stress teste minne og cpu? Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Ja...Jeg tar for meg min brikke som et eksempel da jeg kjenner den. Brikken er "annonsert" til å klare cas2 ved en FSB på 166(333Mhz/pc2700) brikken skal ifølge produsenten klare en fsb 190 ved moderate instillinger (cas 2.5 osv) Du har en brikke som jeg antar er spesifisert for cas2.5 men...skal ved den instillingen klare en FSB på 200Mhz (400Mhz/pc3200). Det kan da være at den, hvis du er heldig er stabil på cas 2 med en fsb som ligger lavere en 200Mhz. Prøv! tviler meget sterkt på at du, selv om du gikk in for det klarer å ødelegge den fra bios. Forøvrig bør du ta en titt på de to siste minnetestene som hardware.no har på sine sider. disse gir litt inblikk i FSB/Minnehastighet selv om de ikke er Twinmos tester www.hardware.no/tester/ram/corsair_xms3500/ www.hardware.no/tester/ram/corsair_xms2700/index.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå