Arne Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Hei! Min bror skal på båt-ferie, og trenger i den anledning en pc han kan surfe med. De skal reise på neste lørdag, og dermed må pcen kjøpes i en butikk før neste fredag (den 11. juli). Brodern vil kjøpe pcen i bergen, eller på askøy om det finst noe der. Gjerne f.eks. Åsane eller Fana. Noen som vet om noe som de har i en butikk i bergensområdet? Han bryr seg forsåvidt ikke så mye om pris så lenge skjermen er 15/17 tommer, og batteritiden er ok. Jeg anslo 4-6k for han, siden pcen bare skal brukes til surfing, så finst det sikkert noe brukende. Og så var det en ting til. Selvfølgelig må det være Wi-Fi-tilkoblingsmuligheter, slik at han kan bruke det når han er i byn. Men mest sannsynlig kommer han til å bruke den i båten, og det er ikke alle havner på sørlandet som har trådløst nettverk. Derfor trenger han noe som kan gå over 3g/edge eller noe i den duren. Jeg vet ikke så mye om dette, men har hørt at man kan stappen en liten duppeditt i USB-inputen, for å motta internett fra den. Poenget er ikke at han skal kunne laste ned filmer og slikt i stor fart. Han vil bare ha en stødig tilgang til internett når han er ute med båten (mest til havns). Håper noen kan hjelpe oss her! Det er ikke aktuelt å bestille via posten, siden det ikke er tid til dette. Fint hvis noen kan ta seg tid til å svare! Siden vi bor en times tid fra Bergen, har vi ikke tid til bom-tur, så hvis dere foreslår noe, bør det være temlig sikkert. Mvh Arne PS: Den bærbare pcen skal kjøpes i bergen! Endret 6. juli 2008 av Arne Lenke til kommentar
Arne Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Må nesten gjennoplive denne, gitt... BUMP! Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Må nesten gjennoplive denne, gitt... BUMP! Kanskje legge til at det er faktisk en Laptop du er ute etter? PC og Laptop er vel ikke det samme. Uansett, skal se om jeg finner noe greit til den prisen. .. Du kan jo uansett bestille fra feks Komplett.no de leverer som regel på 2-3 dager Lenke til kommentar
Arne Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Joda, har endret førstepost til at det er laptop det er snakkom. Selv om laptop og pc forsåvidt er det samme, er det greit å presisere det.. Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Ikke for å mase, men så står det fortsatt i tittelen "Stasjonær", eneste som peker mot at det er laptop er skjermstørrelsen du ber om. Når det gjelder konkrete valg, så er det usikkert om de kommer ettersom flesteparten som leser forum her bestiller maskiner fra webshopper. Om jeg trengte en maskin kjapt og ikke brydde meg om speccs siden den kun skal brukes for nettsurfing, så ville jeg gått til el-kjøp, lefdal, expert eller lignende og bare kjøpt den billigste. Vanskelig å bomme for den bruken der. Det er noe annet om du skal ha integrert kort for 3G, det er det ikke mange billige som har. Det du derimot trenger er en Telenor, Netcom eller lignende USB-dings som du plugger inn som kan brukes som et slags modem mot vanlig mobilnettverk og dermed har du internett hele tiden der det er dekning. Dette koster derimot penger i måneden eller for bruken (datamengden lastet ned/opp). Alternativ til dette er å koble seg til med mobilen som modem via bluetooth dersom den støtter det (og laptopen har bluetooth integrert). Dette kan du lese mer om på sidene til de forskjellige operatørene (som regel de største). Når det gjelder vanlig Wireless så skal 99% om ikke ALLE bærbare du kjøper i butikk eller på nett i dag ha dette innebygd. Spør de som jobber der for å være sikker. Batterilevetiden er som regel best på maskiner med integrert skjermkort, dette gir dårligere om ikke helt elendig ytelse i spill og tyngre 3-d applikasjoner. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Hehe, endret emnetittelen til "stasjonær" isted når jeg fikk svar fra Merkoen... SÅnn går det når man har passet dritunger i 24 timer... Skal se litt på det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå