Gå til innhold

Kamerautstyret ble stjålet! Hva skal jeg kjøpe nå?

Anbefalte innlegg

Ja, jeg er da så heldig og fikk frastjålet ALT utstyret (i signaturen min) i Spania.. Etter mye mas, får jeg mellom 15 og 19 tusen tilbake. Hva skal jeg kjøpe? Har allerede bestemt meg for å kjøpe d300.. Men hva slags utstyr ellers?

Har også kikket litt på å kjøpe nytt kit med Nikkor Af-s dx 16-85mm..

Men jeg har grusomt lyst på batterigrepet også..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er beklagelig at utstyret ditt er blitt stjålet!

Slike "hva skal jeg kjøpe" tråder, er etter min menig helt håpløse i og med at du ikke forteller mer om hvordan du likte det du hadde (går ut ifra at det er i signaturen din) og hva du skal bruke det til. Du må komme med mer utfyllende, skal du få noen brukbare forslag. Analyser ditt behov ut ifra din egen erfaring.

Personlig ville jeg utelukkende gått for f/2,8 zoomer og noen strategiske i fast brennvidde pluss en blits, men det er jo meg. ;)

Lenke til kommentar

Hvis du får kontanter, sjekk Foto.no og andre lignende bruktmarkeder. Du kan spare litt på D300 akkurat nå ettersom mange selger i vente på d700... Batterigrepet ville jeg kjøpt fra bhphoto eller no, selv med merverdi avgift, blir det ca 1/2 pris i forhold til Norge.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Og da begynner det å smake fugl. Jeg ville nok levd lykkelig lenge (kanskje for alltid) med en slik kombo, selv om jeg hadde savnet begrensingen i en fast normal. Det hadde bare ikke vært så stort poeng hverken optisk eller mht lysstyrke lenger.

Edit: En slik brukt kombo + 85/1,8 burde komme innenfor ditt budsjett. Eller en brukt 105/2,5 eller 1,8 AI-S.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Jeg ville byttet D200 til en brukt D300 nå som D700 kommer etterhvert.

18-70 ville jeg byttet ut med en 17-50(55)f2.8 pent brukt

50mm er jo grei

resten er vel forsåvidt greit til de prisene..

D200 - ca 9000,-

18-70 - ca 2200,-

50mm - ca 900,-

70-300 - ca 900,-

Sigma 500 - ca 2000,-

SB600 - ca 2200,-

Totalt: ca 17500,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...