Gå til innhold

Anbefalte innlegg

maximus formula 2 er greit nok? hørt mye bra om det fra tester og slikt. liker Asus så, blir nok den, det er også et godt lydkort med.

Siden dere er inne på Hovedkort nå, vurdere også selv å kjøpe meg en ny gamer data. er dette kortet noe bra til overklokk? Noen som har erfaringer med det?

https://prisguiden.no/product.php?productId=95365

Og til slutt, hvilket kort er det alle kaller "vanilla"?

Hijacker du en thread :O

Aldri sett eller hørt om det hovedkortet der, men før du spør om hovedkort spesifikt må du velge ut resten av komponentene i dataen, så kan jeg hjelpe deg (spesielt grafikk-kort, skal du kjøre 2 stk. eller 1, ATI eller nVidia osv.)

Ja gadd ikke å starte en ny, beklarer hehe. ATI 4870 til å begynne med iallefall, så får jeg se om jeg kjøper meg et til før fallout 3 kommer.

4gb ram, intel quad. er vell det viktigste du trenger å vite. De andre komponentene har vell ikke noe spesielt å si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får vel slenge meg på kort her; skal også ha ny data og har jo lest meg opp på en god del, men gidder ikke lese reviews på ALLE ting ;)

Angående Abit og Gigabyte sine x38 kort, hvilket er best?

Skal jeg si min mening, så vill jeg si at Abit sitt er best, mye pga en ekstra Pci-express linje (dog kun X4, og ikke full X16-støtte) og pga prisen (!). :yes:

Det er svært lite som skiller mellom X38 og X38, og innenfor X38 er det igjen svært lite som skiller produsentene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann, er igang med å bygge ny pc eg og.

Er inne på en lignede sak som flere i tråden her.

*Asus Mainboard S-775 X38 Crossfire ATX 2xPCI-E Audio 2xGbLAN 2x1394 SATA-II Raid DDR2 WaterBlock Reta, Maximus Formula (Special Edition)

Virker som et heftig og fremtidsrettet hovedkort som støtter crossfire (+ kan bygges ut til 8Gb ram seinere)

*Intel CPU Core 2 Quad Q9450 2.667GHz S-775 1333MHz 12MB Boxed Yorkfield

(Denne har fått bra i test og kan visst klokkes opp til å yte i nærheten av en QX9770

*Asus VGA-Card Radeon HD4870 512MB PCI-E 2xDVI HDMI HDTV TV-Out HDCP Retail (tenkte å ha 2 av dette kortet og kjøre i Crossfire)

*Silverstone Super Midi Tower TJ09 Silver, SST-TJ09S

Stod at denne var bra hvis en skal kjøre crossfire? Det har eg tenkt å gjøre.

*Ocz GameXStream 1010W PSU / SLI Ready / Silent 120 mm fan / 83% Efficiency, OCZ1010GXSSLI-EU

Strømforsyningen er det eg har minst peiling på, men tenker at 1010w burde holde lenge?

Står sli ready, betyr det at eg kan kjøre crossfire og?

*Geil Black Dragon 4GB (2 x 2GB) DDR2 PC2 8500 1066Mhz 5-5-5-15 /8-Layer PCB with LED Retail , GB24GB8500C5DC (Denne skal eg kjøpe 4 GB til av ved en seinere anledning)

*WD Harddisk 150.0GB SATA 10000RPM 3.5" 16MB "Raptor", WD1500ADFD

(Dette blir spilldisken hvor Vista 64bit og spill skal legges)

Samsung Harddisk 500.0GB SATA 7200RPM 3.5" 16MB Noise Guard Retail-Kit WScrews/Cable/Manual , HD501LJ/KIT

Samsung DVD Recorder 20x +R/+RW -R/-RW SATA DVD-RAM Black Bulk , SH-S203B/BEBN

Er redd for varmen da, skal jo overklokke cpu, ram og kanskje skjermkortene og.

Men bør vel klare meg med god luftkjøling?

Lenke til kommentar
Heisann, er igang med å bygge ny pc eg og.

Er inne på en lignede sak som flere i tråden her.

*Asus Mainboard S-775 X38 Crossfire ATX 2xPCI-E Audio 2xGbLAN 2x1394 SATA-II Raid DDR2 WaterBlock Reta, Maximus Formula (Special Edition)

Virker som et heftig og fremtidsrettet hovedkort som støtter crossfire (+ kan bygges ut til 8Gb ram seinere)

*Intel CPU Core 2 Quad Q9450 2.667GHz S-775 1333MHz 12MB Boxed Yorkfield

(Denne har fått bra i test og kan visst klokkes opp til å yte i nærheten av en QX9770

*Asus VGA-Card Radeon HD4870 512MB PCI-E 2xDVI HDMI HDTV TV-Out HDCP Retail (tenkte å ha 2 av dette kortet og kjøre i Crossfire)

*Silverstone Super Midi Tower TJ09 Silver, SST-TJ09S

Stod at denne var bra hvis en skal kjøre crossfire? Det har eg tenkt å gjøre.

*Ocz GameXStream 1010W PSU / SLI Ready / Silent 120 mm fan / 83% Efficiency, OCZ1010GXSSLI-EU

Strømforsyningen er det eg har minst peiling på, men tenker at 1010w burde holde lenge?

Står sli ready, betyr det at eg kan kjøre crossfire og?

*Geil Black Dragon 4GB (2 x 2GB) DDR2 PC2 8500 1066Mhz 5-5-5-15 /8-Layer PCB with LED Retail , GB24GB8500C5DC (Denne skal eg kjøpe 4 GB til av ved en seinere anledning)

*WD Harddisk 150.0GB SATA 10000RPM 3.5" 16MB "Raptor", WD1500ADFD

(Dette blir spilldisken hvor Vista 64bit og spill skal legges)

Samsung Harddisk 500.0GB SATA 7200RPM 3.5" 16MB Noise Guard Retail-Kit WScrews/Cable/Manual , HD501LJ/KIT

Samsung DVD Recorder 20x +R/+RW -R/-RW SATA DVD-RAM Black Bulk , SH-S203B/BEBN

Er redd for varmen da, skal jo overklokke cpu, ram og kanskje skjermkortene og.

Men bør vel klare meg med god luftkjøling?

Høres ikke dumt ut... Hva ble total prisen her Harald ?

Lenke til kommentar

Kan jo si at jeg kom fram til at jeg skal vente til HD4870x2, fant det ut rett før jeg skulle bestille. Vil egentlig anbefale det, mindre varme, og du får ikke 100% ut av 2 skjermkort i CF. :p

kanskje du skulle se på maximus 2, istede for den gamle vis du skal kjøpe et skjermkort.

Lenke til kommentar
Kan jo si at jeg kom fram til at jeg skal vente til HD4870x2, fant det ut rett før jeg skulle bestille. Vil egentlig anbefale det, mindre varme, og du får ikke 100% ut av 2 skjermkort i CF. :p

kanskje du skulle se på maximus 2, istede for den gamle vis du skal kjøpe et skjermkort.

Husk, det er mulig å gjør noe med temperaturen på 4870 kortene, endre en eller flere XML-filer - for å få lavere Temp's.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...