Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jobber i sommer og tenkte det var en god mulighet for å skaffe seg en ny pc. Siden den jeg har nå begynner å bli gammel (3,5 år nå).

Så jeg har sett litt rundt og tenkte på:

Asus Maximus II Formula

intel quad q9300

Corsair Dominator 4bg x2

Western Digital Caviar GP 1TB

Thermaltake Armor kabinett

Thermaltake Toughpower 850W

Zalman CNPS9700LED

Men så kommer det jeg lurer på, Hvilket skjermkort? Har tenkt på både HD 4850 og 4870. Så litt på crossfire og lurer på om det lønner seg? Hadde mest lyst til å smelle til på et 4870, så kanskje kjøpe et til når det begynner å bli gammelt. Kan det være en god løsning eller burde man bare kjøpe 2 på en gang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

Gamer pc'er finner du i massevis! Men ikke alltid sikkert du finner det DU leter etter =/

Har mine anbefalinger eg da :)

Stasjonær pc: Stasjonære Dell XPS yter godt, både i grafikk og ytelse. XPS finner du i 4 stasjonære klasser. Selv ville eg kanskje anbefalt Dell XPS 420, den kjører greit, og du får den fra cirka 6.400 kr. Du kan sette på det du måtte ønske av både skjermkort og lydkort. Den har god harddisk, og ellers mye kult!

Det er bare å leite, men tips skal du ha :thumbup:

Endret av UniQue_QuestionZ
Lenke til kommentar

skjermkortspørsmålet avhenger av hvilken ytelse du vil ha.

Vil du ha det råeste på markedet, gå for 2 stk. HD4870 kort, hvis du ikke trenger det beste går du for en nå og en senere.

MEN, hvis du velger å gå for en CrossFire løsning må du velge et annent hovedkort (du må ikke, men du burde). Gå for Asus Maximus Formula eller Asus Rampage Formula, da disse er X38 og X48 brikkesett og har 2 stk. 16x PCI-e slots istedet for P45 sine 16xPCI-e slot og 4xPCI-e slot.

EDIT: I motsetning til karen over meg, UniQue_QuestionZ, vil jeg ikke anbefale deg en Dell PC, de er alt for overpriset for min smak og om du kan bygge en PC selv eller kjenner noen som gjør det for deg (eller betaler noen for å gjøre det) så får du MYE mer for pengene. Skal du kjøpe noe ferdigbygget så gjør det fra Komplett. Disse PCene koster litt mer enn om du skulle bygget dem selv men du får garanti på PCen (i ett, ikke hver enkeltdel) og jeg må si at det er det beste valget for stasjonære PCer.

Bare å sende en mail til Komplett om hjelp hvis du trenger, hvis ikke kan du spørre rundt her.

Endret av GamleErik1992
Lenke til kommentar

Burde man virkelig kjøpe den gamle versionen av Asus Maximus Formula, den der var jeg ikke helt med på... forklar?

Ja, skal bygge selv, har gjort det før og vil ikke ha noe Dell greier :p

Endret av ritualz123
Lenke til kommentar
Hei :)

Gamer pc'er finner du i massevis! Men ikke alltid sikkert du finner det DU leter etter =/

Har mine anbefalinger eg da :)

Stasjonær pc: Stasjonære Dell XPS yter godt, både i grafikk og ytelse. XPS finner du i 4 stasjonære klasser. Selv ville eg kanskje anbefalt Dell XPS 420, den kjører greit, og du får den fra cirka 6.400 kr. Du kan sette på det du måtte ønske av både skjermkort og lydkort. Den har god harddisk, og ellers mye kult!

Det er bare å leite, men tips skal du ha :thumbup:

Du anbefaler faktisk en Dell-maskin.

Det er noe jeg aldri engang ville nevnt. :)

Men oppsettet til trådstarter ser meget bra ut, men intel plnlegger et prisdropp på Q9550 slik at den havner på rundt 2000-2500 (noe ala Q6700 til Q6600 pris).

Det er ikke å anbefale å kjøpe det "gamle" maximus kortet, men X48 har ingen store fordeler iforhold til X38. Kun "offisiel" støtte for 1600 mhz fsb, men med litt tweaks så går FSB høyere på X38 å :)

Men ville heller sett litt på abit sitt X38!

det er det beste hovedkortet pris-ytelse mener jeg :)

alle X38/X48 klokker konge, så det er lite å hente der (bare ikke velg msi :tease: ).

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
maximus formula 2 er greit nok? hørt mye bra om det fra tester og slikt. liker Asus så, blir nok den, det er også et godt lydkort med.

Siden dere er inne på Hovedkort nå, vurdere også selv å kjøpe meg en ny gamer data. er dette kortet noe bra til overklokk? Noen som har erfaringer med det?

https://prisguiden.no/product.php?productId=95365

Og til slutt, hvilket kort er det alle kaller "vanilla"?

Lenke til kommentar

Maximus 2 Formula er P45 brikksett, sier deg kanskje ikke så mye:P Men det er hvordan Intel designer grunnbrikken, akkurat som med grafikk-kort, hvor ATI og Nvidia designer grunnbrikkene og lar tredjeparts produsenter gjøre resten. P45 er litt mer "casual" enn x38/x48 (som er "entusiast" kort). Noen P45-baserte hovedkort er bedre enn x38/x48 hovedkort, men hvis du skal ha CrossFire (to skjermkort fra ATI, må være identiske) så er x38/x48 et bedre valg. Om du skal ha det beste CrossFire skjermkortet nå blir det vel Asus Rampage Formula som er basert på x48 brikken (i motsetning til Asus Maximus Formula som er basert på x38), men jeg ser ingen stor grunn til å velge Rampage forann Maximus, er mest på papiret det er bedre.

Skal kjøpe ny PC nå jeg også, og skal da ha 2 stk. HD4870 kort og da velger jeg et x38 brikkesett (har ikke helt bestemt meg der enda). Grunnen til at x38/x48 baserte hovedkort er bedre for CrossFire enn P45 baserte hovedkort er fordi X38/X48 kjører 2 stk. 16xPCI-e slots mens P45 kjører en 16xPCI-e slot og en 4xPCI-e slot til grafikkort.

Hadde jeg vært deg ville jeg valgt Asus Maximus Formula (eventuelt Asus Rampage Formula hvis du har lyst til å betale mye for en minimal oppgradering).

Er det noe mer du lurer på er det bare å spørre!

Endret av GamleErik1992
Lenke til kommentar
maximus formula 2 er greit nok? hørt mye bra om det fra tester og slikt. liker Asus så, blir nok den, det er også et godt lydkort med.

Siden dere er inne på Hovedkort nå, vurdere også selv å kjøpe meg en ny gamer data. er dette kortet noe bra til overklokk? Noen som har erfaringer med det?

https://prisguiden.no/product.php?productId=95365

Og til slutt, hvilket kort er det alle kaller "vanilla"?

Hijacker du en thread :O

Aldri sett eller hørt om det hovedkortet der, men før du spør om hovedkort spesifikt må du velge ut resten av komponentene i dataen, så kan jeg hjelpe deg (spesielt grafikk-kort, skal du kjøre 2 stk. eller 1, ATI eller nVidia osv.)

Lenke til kommentar

Ups, :blush: Var ikke helt med i svingene der nei.

P45 er et kjempe chipett, men skal være dårligere på CF. X-en står vanligvis for "luksus"-utgaven. :)

Ikke det at jeg har sett så mange tester som beviser det.

Angående Asus: Det er langt ifra så bra som mange skal ha det til, jeg rangerer Abit og ikke minst Gigabyte foran Asus. Mye pga den evindlige reklamen til Asus med tusenvis av tall som egentlig ikke betyr en eneste ting.

Hadde jeg vært deg ville jeg valgt Abit sitt ihvertfall :)

Billigere er det å (1200 kr).

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Eh, 4 av samme svar? Nå ble jeg forvirret. :!: Ellers har jeg ikke så mye jeg skulle ha sagt her, da det meste har blitt sagt.. Gigabyte sine x38 og x48 kort er fine. :)

Hehe, ble litt frustrert over nettverket (Er tydligvis ustabilt og treigt) :whistle:

Men Gigabyte er absolutt å anbefale det å :thumbup:

Endret nå vettu.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Noen gode abit eller gigabyte kort da? har tenkt å klokke litt i allefall... rampage ser bra ut da.

Men skjermer da? skal ha 2 tenker jeg meg, er så vant til det fra den gamle pc'en. Tenkte på 2x 22" eller noe sånt

Edit: Veldig jævli nett nå... Btw har litt pelling på data, vis det ikke kommer frem :p

Endret av ritualz123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...