Hoel Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Jeg er på utkikk etter litt øvelser man kan gjøre for å forbedre ryggmusklaturen, helst fra midten og ned. Har litt problemer med å gå pga litt for mye tyngde forann og da er det problematisk å gå ned i vekt når ryggen blir så vond etter ca 5 minutters gange. Noen som sitter på noen bra øvelser på dette? Vil gjerne kombinere det med en gåtur eller 2 om dagen. Har også tilgang til manualer om det kan brukes. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Er en del mulige øvelser her: coopersguns.com Ville normalt anbefalt en eller annen variant av markløft. Kanskje strake markløft dersom det er lårmuskler og/eller kroppsvekt som begrenser belastningen og ikke ryggen. Hvis du er relativt dårlig trent i korsrygg, så fungerer sikkert også rygghev, men her er det strengt tatt (etter min mening uansett) litt vanskelig å få til skikkelig motstand etterhvert som man begynner å bli litt sterkere i ryggen. Derfor kan man nesten bare venne seg til en form for markløft med en gang. Endret 4. juli 2008 av hagfors Lenke til kommentar
Hoel Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 Helt overlegent :-) Takker for linken Hagfors. Skal prøve den første med manualer fra gulvet også skal jeg prøve å få til den "T-Bar row(Corner)". Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Var forøvrig nylig en hel artikkel om ulike varianter av markløft på et amerikansk nettsted. Disecting the deadlift I tilfelle man skulle være usikker rundt dette med teknikk i forhold til skader og sånt, så tror jeg det ble tatt opp der. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 mark sier jeg bare ingen over ingen ved siden av... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå