Gå til innhold

Spørsmål ang oppdatering til P4

Anbefalte innlegg

Fikk i dag:

1.stk: Asus P4PE/GBL/SATA/1394/GD-UAY

2.stk: Apaer memory 256 PC-333 DDR PC2700

1.stk: CPU P4 2.4Ghz 533 Mhz 512 Cache

Kjøpte også et Connect3D 9500 fra PS i forige uke.

Skal sette den sammen i kveld/natt eller i morgen.

Jeg kjenner ikke noen jeg kan ringe til under oppdatering, og kommer ikke på nett . Har kun 1 pc.

Lurer bare på et par småting. Har lest mye på forumet, men mangler et par detaljer.

Regner med at jeg får koblet alt rett(Noen instillinger/jumpere jeg må endre på ?), Innom bios,velge boote fra cd. så formatere C: instalere xp.

1. Hvilkene programmer på Asus CDen må jeg legge inn ?

2. Avbryte alle dialogbokser om skjermkortet, og bruke Connect CDen. Riktig ?

Er det noen drivere jeg må oppdatere med det første. Og Bios ?

Alle seriøse tips mottas med takk.

Har jeg gjort et bra valg ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

valget er veldig bra :)

jumpere finnes det ikke på det hket, eneste du må gjøre er å gå i bios. så legger du inn wintendoen. etterfulgt av chipsetdriverne du finner på ASUS plata, strengt tatt det eneste du MÅ ha fra den plata, selv om de andre er ganske kjekke, feks asus pc probe.

skjermkortframgangsmåten er vel helt ok, selv om du like gjerne kan installere driverne fra xp siden du uansett burde oppdatere de driverne. etterhvert burde du sjekek alt av drivere slik at du har det nyeste, og til slutt kan du ta en kikk på www.asus.com.tw og laste ned nyeste bios, noe som er uhyre enkelt på asuskortene :) Lykke til :)

Lenke til kommentar

Nå er jeg akkurat ferdig med første del. Og sannelig min hatt, så startet maskinen feilfritt på første forsøk.

Tok bare en tur innom hw, før jeg fortsetter å legge inn div. Takker for svaret fra darkfury. Så da får jeg legge inn chipsettdriverene osv nå. Var usikker på de.

Lenke til kommentar
for guds skyld legg inn de driverne iaffal :p

Jo da, har lagt de inn. Samt det meste på Asus CDen. Oppdater driver til skjermkortet også. Sjekket også etter bios hos Asus.

Er siste versjon 1002 ? På bios info på Asus update står det også bios versjon 1002, så mulig jeg har fått med den nyeste.

Maskinen har fungert knirkefritt hittil. (Får det ikke med meg i oppstarten, går for fort)

Nå har jeg masse P III komponenter mm til overs. Får legge de ut på bruktmarkedet snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...