Gå til innhold

Diablo 2 og Ubuntu

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et par problemer med Diablo 2 på min Ubuntu. Det er egentlig bare noen småting, men det er irriterende uansett. Jeg kjører spillet gjennom Crossover Office, som bygger på Wine, og sitter på nyeste versjonen av Ubuntu.

Knapper som <F3> og <Alt> overstrider spillets knapper, og jeg får dermed opp terminal i steden for hotkeyen til en spell om jeg trykker <F3>. Er det noen mulighet for å gjøre slik at fullskjermsprogrammer har førsterett på hotkeys?

En ting til, jeg skulle gjerne spilt i Windowed mode. På windows legger man såre enkelt til en "-w" etter info i snarveien, men jeg finner ingen slike muligheter i Linux.

Takker for all hjelp på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ting til, jeg skulle gjerne spilt i Windowed mode. På windows legger man såre enkelt til en "-w" etter info i snarveien, men jeg finner ingen slike muligheter i Linux.

Du kan bruke "emulate a virtual desktop" som du finner på grafikk-fanen der hvor du konfigurerer Wine. Fungerer erfaringsmessig finfint med D2. Godt mulig du kan bruke -w parameteret i Wine også, men det vet jeg ikke helt hvordan du gjør.

Angående hotkeys, så kan du forsøke å fjerne "Allow the window manager to control the windows". Det vil sannsynligvis gjøre at Alt blir frigjort. Ellers så er det jo fullt mulig å lage et skript som unbinder hotkeyene når D2 starter, og binder igjen når det avsluttes, men det er jo en del jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...