GSP<3 Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Når jeg prøver å skrue på pcen får jeg bare denne feilmeldingen : Primary Master Hard Disk Error. Jeg klarer av og til å få den på, men jeg vet ikke hvordan. Er eneste utvei å kjøpe ny harddisk? Specs: 460W PSU Asus p5k se HK Intel E6750 CPU WD500 GB HDD Lenke til kommentar
bojo2 Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Når jeg prøver å skrue på pcen får jeg bare denne feilmeldingen : Primary Master Hard Disk Error. Jeg klarer av og til å få den på, men jeg vet ikke hvordan. Er eneste utvei å kjøpe ny harddisk? Specs: 460W PSU Asus p5k se HK Intel E6750 CPU WD500 GB HDD kan være greit å si om det er sata ata eller hva. Er det ata sjekk jumpers, er det sata ville jeg sjekket bios en gang til. Hva står det om disken i diskbehandling? edit: så ikke det sto 500gb wd før nå, da regner jeg med det er sata. Endret 4. juli 2008 av bojo2 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 På SATA er det også greit å sjekke om det er god kontakt i begge ender av signalkabelen. Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 Det er SATA. har prøvd med 2 forskjellige sata kabler også. Finner heller ikke ut hvordan jeg kommer inn i BIOS :S fikk en ny feilmelding når jeg prøvde å skru den på : Primary Master Hard Disk Error CMOS Settings Wrong Press F1 to run SETUP Press F2 to load default values and continue. Søkte litt på google igår, ser ut som at eneste mulighet er å kjøpe ny Harddisk Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 ...Finner heller ikke ut hvordan jeg kommer inn i BIOS Du fikk jo svaret på det i neste melding: Press F1 to run SETUP Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 nei, kommer ikke inn i bios ved å trykke F1. jeg fant ut hvordan jeg kommer inn i bios nå men vet ikke om det er noe å gjøre der. Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) edit: beklager for dobbelpost. er det noe galt me diskusjon.no idag? Endret 4. juli 2008 av KennyMafakka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå