Gå til innhold

Montering av TRUE på Gigabyte X48T-DQ6

Anbefalte innlegg

Hei!

Formålet med tråden er vel egentlig bare litt info om TRUE.

Akkurat fått inn Gigabytes X48T-DQ6 og Thermalright Ultra 120 Extreme. Og jeg må si jeg har problemer med å montere på denne. Ikke fordi kjøleren er noe spesielt teit, men fordi skruene som brukes ikke kan presses på backplate som følger med da det sitter en egen kjøleløsning på baksiden av av DQ6 (koblet videre til oversiden og den passive løsningen der). Her har jeg da altså prøvd det som er, og kommet frem til at løsning er å kjøpe lengre skruer (samme dimensjon, måles senere) og i mitt tilfelle skiver og fjærer.

Notis:

Jeg har enda ikke prøvd ut om dette faktisk fungerer eller om jeg fjerne kjøleløsningen på baksiden på DQ6 for å få alt til å sitte. Kommer tilbake senere med oppdatering på dette.

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja, da har jeg fått bekreftet det. Man fjerne backplate fra DQ6, men sant å si ser det ut til at denne har en veldig begrenset kjølekapasitet. Dette fordi det ser ut som ribba (laster opp bilde senere) ser ut til å ha en "heat-blokker-pad" på baksiden. Hele plata er egentlig bare skikkelig merkelig, da eneste direkte varmeoverføringspunkt er fra kjøleren oppe gjennom et par skruer.

Ellers fungerte systemet helt fint, og det ser ikke ut å hatt noe effekt at jeg har fjernet den.

Vet ikke om det er et vanlig "problem", men TRUE kjøleren av vanvittig bred og jeg fikk ikke plass til den "loddrett" på HK men måtte plassere den vannrett (vifte peker nedover og da bryter luftstrøm gjennom kab)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...