Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ungdomsforsikring - Hvor mye i måneden?

Anbefalte innlegg

Hei

Tenker litt på om jeg skulle spart og kjøpt meg en Opel Corsa på nyåret, da jeg får mest sannsynlig sertifikatet da.

Tenker mest på en Corsa på grunn av at den er liten, lettkjørt og bensingjerrig, og dessuten ikke så dyr i innkjøp.

Det store spørsmålet mitt nå er hvor mye jeg må punge ut med i måneden til forsikring? Veiavgiften er vel kun en gang i året, er den ikke?

Er det noen andre med ungdomssforsikring som kan si litt om dette? En Corsa har jo ikke mer en rundt 60 HK originalt, så jeg sparer kanskje noe på hestekrefter?

Jeg tjener rundt 3000 kr (+/-) per måned nå før jeg blir 18, og lurer derfor veldig mye på dette med forsikring. Er jo litt kjipt dersom hele lønna går til forsikring av bil.

Er det eventuelt noen elektroniske forsikringskalkulatorer for bil ute på internett et sted?

Det ble mange spørsmål nå, så jeg håper på mange gode og informerende svar:)

På forhånd takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir nok ikke så ille med forsikring til denne bilen. Sjekk rundt på nettsidene til de fleste forsikringsselskapene, de fleste har en kalkulator der du kan regne ut forsikringen.

Års/vei-avgiften er bare en gang i året.

Takk for raskt svar:)

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg må ut med rundt 15.000 i året. Dette er da ingen dårlig pris syns jeg. Litt over 1000-lappen i måneden. Vil da ha en god del penger igjen til andre ting, slik som klær, bensin og ellers ting jeg har lyst på:p Derfor passer det bra og ha en Opel Corsa, som er så bensingjerrig.

Lenke til kommentar
Jeg var da 21 år, satt opp slik at ingen andre under det skulle kjøre bilen pluss en del andre ting.. og motoren var en 1.6l :p

Ja, det er hinsides, absolutt. Men forsikringsselskapene tenker jo bare statistikk, og noen ødelegger for resten.. BMW 316 er ikke akkurat billige å forsikre de heller (1,6l). :)

Lenke til kommentar
Ser ut til at jeg må ut med rundt 15.000 i året. Dette er da ingen dårlig pris syns jeg. Litt over 1000-lappen i måneden. Vil da ha en god del penger igjen til andre ting, slik som klær, bensin og ellers ting jeg har lyst på:p Derfor passer det bra og ha en Opel Corsa, som er så bensingjerrig.

Det var ekstremt mye for en corsa. Ring og hør med de forskjellige forsikringsselskapene. Gjennsidige pleier å være billig for ungdom.

Vil tro du kan få det for rett over 5 000 i året.

Et annet tips; ikke bruk kalkulatoren til Gjennidige. Tallene fra den vil bli lagret i systemet deres og når du ringer og skal ha deg forsikring vil du få den prisen. Ringer du uten å ha brukt kalkulatoren er det mulig å få et rimeligere tilbud.

Kjenner to med hver sin 200sx, han ene bateler 40 000 kr i året mens han andre betaler 8 000. Begge er like gammel, med like gammel bil...og begge hos Gjensidige.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Her er det selvfølgelig snakk om full kasko, sant?

Jeg har delkasko, ansvarsforsikring og reiseforskiring for gjensidige.

Jeg betaler 6560,- (tror jeg) i året.

Dette er en Audi A4 1.8 1995.

Har ikke satt meg helt inn i hva kasko og slikt er enda, men jeg vil ha en forsikring som dekker det meste av biltyveri, evt. kollisjonsutgifter osv. Jeg vil også ha minst mulig egenandel, ettersom jeg er såpass ung, og ikke akkurat har noen superlønn :p

Lenke til kommentar
Her er det selvfølgelig snakk om full kasko, sant?

Jeg har delkasko, ansvarsforsikring og reiseforskiring for gjensidige.

Jeg betaler 6560,- (tror jeg) i året.

Dette er en Audi A4 1.8 1995.

Har ikke satt meg helt inn i hva kasko og slikt er enda, men jeg vil ha en forsikring som dekker det meste av biltyveri, evt. kollisjonsutgifter osv. Jeg vil også ha minst mulig egenandel, ettersom jeg er såpass ung, og ikke akkurat har noen superlønn :p

Sjekk med Gjensidige som tidligere nevnt her i tråden. De betaler også tilbake ungdomstillegget om du kjører skadefritt frem til du er 25 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...