Gå til innhold

WinTV HVR-4000: hakker og har dårlig bildet

tmbn

Anbefalte innlegg

Jeg har anskaffet meg HVR - 4000 og satt opp kortet WinTV og MCE. Kortet er koblet til et analogt kabel nett. Jeg kjører nå på en 17" LCD skjerm med DVI tilkobling fra PC. Oppløsningen på skjermen er 1280x1024 og den står på 75Mhz. Senere har jeg tenkt på putte den over på min LCD 37" TV.

Bildet "hakker" (dårlig bevegelse i bildet) og kvaliteten er svært dårlig (svært gromsete). Tekst på skjerm er nesten uleselig.

Hva kan jeg gjøre for å bedre bildet ? Når jeg kobler det kablen rett til TV så blir det mye bedre bildet.

Øvrige spec på min maskin er:

Intel QQ6600

6GB minne

Asus GF9600GT skjermkort

Seagate 500GB 7200 RPM

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

HVR-4000 på et analogt kabelnett, høres ut som en ekstrem dårlig kombinasjon. Dette er et kort bygd for digitsl mottak av TV-signaler (DVB-S/S2 og DVB-T) selv om den riktignok også har en analog inngang. Så grumsete bilde skyldes det analoge nettet som du oppskalerer voldsomt.

At bevegelsene er hakkete er litt rart, men det er mulig at dine drivere forsøker fortvilet å finne ut hvordan bilde best skal presenteres. Eventuelt så har du noen problemer med drivere. Siden du har anskaffet deg et så avansert kort så foreslår jeg at du stapper inn en bordantenne og søker opp det digitale bakkenettet (DVB-T). Da burde du få meget bra kvalitet og forhåpentligvis jevn bevegelse i bilde. Hvis det derimot fortsatt er hakkete så kom tilbake med hvilke drivere du benytter både mot TV-kort og skjermkort.

Lykke til!

DolKbg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...