Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Varm kjøleribb på chipset!

Anbefalte innlegg

Hallo!

Kom hjem fra ferie og startet å spille, etter to minutter starter pcn på nytt. Da den kommer i bios lagde den en jævlig "prikkete" pipelyd og bootet som normalt. Startet å spille på nytt da det samme skjedde. Da begynte jeg å sjekke litt temperaturer i pcn, jeg ser at temperaturene inni i pcn og cpu er ganske greie rundt 32-34(pc)38-44 (cpu). Men ser at skjermkortet er veldig varmt, da jeg fikk kortet vet jeg at temperaturen lå på rundt 40 grader idle og rundt 60 i spill. Nå ligger den på 62 grader idle i windows!

Jeg åpner kabinettet og skjenner med fingrene rundt omkring. cpu ribb er kjølig, viftene går som de skal, men når jeg tok på chipset ribben... brant meg nesten, kan ikke holde på den mer i 2-3 sekunder, skjermkortet mitt er veldig nærme, nesten så de har kontakt.

Det jeg lurer på er hva/hvordan det kan oppstå så høy varme plutselig og hva løsningen kan være. Om jeg bare må bytte kjølepasta og ribb. Eller om det er bios innstillinger eller drivere som kan irritere HK.

Noe som er viktig å nevne er at jeg prøvde å starte i sikkermodus og lot pcn stå på, ribben til chipset ble fortsatt steike varm. Har nå formatert hele pcn og lagt in drivere og software på nytt, samme problem. La også merke til at jeg fikk i oppstart en melding om NVRAM, fikk ikke med meg hva det stod før den bootet. Håper noen kan hjelpe meg

Specs:

Hovedkort: MSI K9N SLI PLATINUM (nforce 570 sli chipset)

RAM: kingston hyperX 6400 1g x2 800mhz

Skjermkort: Nvidia geforce 8800GT 512mb

CPU: amd athlon 4600+

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt normalt at kjøleribba blir glovarm på dette kortet - den er i svakeste laget, prøv å få montert på en vifte som blåser over den. Temp på 62c idle er ikke mye på et standard 8800GT, særlig ikke hvis det er litt dårlig luftsirkulasjon i kassa.

Og - disse kortene har det med å ta kvelden da, ting som er i varmeste laget over lang tid har det med å ryke, har vært borti flere defekte MSI K9N-SLI og SPESIELT Asus M2N-SLI Deluxe!!!

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...