Gå til innhold

Ny laptop, og linux mint ?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg laptop. skal ikke være noe heavy greier. skal være slik at jeg kan ha linux mint på den uten å måtte plages med noe drivere og slikt. skal brukes til skole og litt musikk og film. stortsett det. ikke noe mere.

er det noen som har forslag om laptop ?

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil nå tro at de fleste laptoper vil funke men du burde selvfølgelig ta en titt på UbuntuLaptopTestingTeam sine sider. Det er jo tross alt minimale forskjeller på Ubuntu og Mint. Du kan jo også se her for info om testet hardware på Ubuntu. Bare å finne en du liker og se på disse listene for å vurdere kjøpet.

Ellers må du jo selvfølgelig vurdere hvilket trådløst nettverkskort du skal ha og hvilket skjermkort, bluetooth osv.

Endret av Sn3ipen
Lenke til kommentar

intel ftw.

hva med denne ? http://komplet.no/k/ki.aspx?sku=355132

for jeg skal ikke ha noe heavy greier så. den koster jo bare 4000 kr og har 160 gb hd 1 gb ram og intel kort i så den burde være bra nokk for meg, eller hva tror dere ? skal ha linux mint på den uansett så. skal jo bruke den til litt musikk,film og skolearbeid. går bygg og anlegg så trenger jo ikke noe særlig bra maskin da :)

Lenke til kommentar

Hvordan du bytter RAM/Setter inn RAM på bærbar aner jeg ikke... Men er jo ikke værre enn og ringe Komplett og spørre om de kan sette inn en gig ekstra RAM till deg. Du må sikkert betale litt ekstra for at de setter det inn (pluss at du selvsagt må betale for ram brikka) men er kanskje sikrere enn og gjøre det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...