Gå til innhold

Utvikling av ny winamp?

JoaJoa

Anbefalte innlegg

Ja, selvfølgelig er det smak og behak, og du har nok rett i at flere liker 2.xx enn 3. Synes bare at det er litt rart siden WA3 fungerer helt stabilt på alle maskinene jeg har prøvd det på... tror nok at alle Alpha og Beta releasene satte en støkk i folk, for de var helt håpløse.....

Sett under ett så bruker jo Winamp å bli bedre for hver versjon som kommer :D

Det er frodi du er 13år og har 3mp3 sanger.. Andre av oss som har godt over 10k . selv har jeg kun 13000sanger men jeg er drit liten i forhold til maaange andre.. da duger ikke w3

Tror egentlig ikke han er 13år og har yrke: Militær!

Tror heller du er 13, siden det virker som du mener du er konge siden du har over 10000 sanger, det er kun i fjortisstiden det er status med mest muilig mp3'er vettu.. grow up! :roll::shrug:

edit: Personlig har jeg ca litt over 1000 mp3'er selv, og synes det er ALT for mange! Blir bare rot etterhvert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, selvfølgelig er det smak og behak, og du har nok rett i at flere liker 2.xx enn 3. Synes bare at det er litt rart siden WA3 fungerer helt stabilt på alle maskinene jeg har prøvd det på... tror nok at alle Alpha og Beta releasene satte en støkk i folk, for de var helt håpløse.....

Det er frodi du er 13år og har 3mp3 sanger.. Andre av oss som har godt over 10k . selv har jeg kun 13000sanger men jeg er drit liten i forhold til maaange andre.. da duger ikke w3

Tror egentlig ikke han er 13år og har yrke: Militær!

Tror heller du er 13, siden det virker som du mener du er konge siden du har over 10000 sanger, det er kun i fjortisstiden det er status med mest muilig mp3'er vettu.. grow up! :roll::shrug:

edit: Personlig har jeg ca litt over 1000 mp3'er selv, og synes det er ALT for mange! Blir bare rot etterhvert

1000mp3 og rot? eneste jeg ikke hører på av mine er janteigen som jeg har der fordi venner brenner ut en gang i blandt. 1k mp3 som du har og roter deg bort i skjønner jeg ikke hvordan du klarer.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, der fant du grunnen til at jeg liker WA3, men hvis jeg er 13år er jeg tydeligvis noen år gamlere enn deg.... Hvis du driver med en så høy skrytefaktor at du må fortelle oss at du har 13000 sanger så sier det litt om deg... Det er nå iallefall ikke et holdbart argument mot å ikke bruke WA3, Tror nok det kommer på det samme om du har 3 eller 13000 sanger i playlista.... Noen andre her kommer med gode argumenter, mens du driver kun med barnslig propaganda.... og hvis du ikke har noe bedre å si, please la være å post....

-apollox :woot:

Lenke til kommentar
1000mp3 og rot? eneste jeg ikke hører på av mine er janteigen som jeg har der fordi venner brenner ut en gang i blandt. 1k mp3 som du har og roter deg bort i skjønner jeg ikke hvordan du klarer.

Med rot mener jeg at jeg ikke trenger alle siden jeg ikke hører på halvparten en gang..

Haha, du har 13000 MP3'er og hører på alle? Det er jo bare omtrent 1000timer musikk da... Om du hører på alle (unntatt Jahn Teigen) så kan du ikke ha tid til stort annet her i livet nei :roll:

Lenke til kommentar

Med rot mener jeg at jeg ikke trenger alle siden jeg ikke hører på halvparten en gang..

Haha, du har 13000 MP3'er og hører på alle? Det er jo bare omtrent 1000timer musikk da... Om du hører på alle (unntatt Jahn Teigen) så kan du ikke ha tid til stort annet her i livet nei :roll:

Merker man en smule jan teigen fan her? 1000timer musikk kommer jo ann på lengden. men kan tenke meg det er det ca. liker variasjon og da er det deilig med flere sanger fra hver artist samt litt mikser. jeg er fan av gigi ,barcode , sammy og mye trance. samt black metall ( som jeg har mest av). har man stor musikk smak trenger man mye musikk.
Lenke til kommentar
Merker man en smule jan teigen fan her?

eh? :-?

Jeg er ikke ute etter og lage kvalme i tråden eller no. men vil ha noen gode argumenter da jeg har opplevd den krasjer mye lettere en 2.8 og _mye_ tregere.

Jeg mener også at 3'ern krasjer mye, og er tregere, så jeg holder meg fortsatt til 2.81 :yes:

Lenke til kommentar

Du kan lage en playlist i playlista ved å trykke og hold "shift" så klikker du på låta, da vil det komme et "1" tall foran og den neste du gjør dette på får "2".... osv. da blir disse spilt i denne rekkefølgen uansett om du har på "random" eller ikke.

Winamp 3 funker helt ålraight (tar litt mye resurser)

Edit: Jeg får ikke prøvd dette så det kan også være "alt" ikke "shift" tasten.

Får ikke dette til her ihvertfall (har 2.80 på denne maskin). Ikke med ALT eller shift. Kan ikke finne noe om det i shortcut-oversikten heller. Men det høres ut som en bra funksjon.

Lenke til kommentar

Idéen er god nok. Som sagt hadde det vært ok med en statistikkmodul til Winamp(helst en enda mer kraftig sak enn "smart playlist", få opp en liste over topp ti spilte sanger hver måned for fjoråret hadde vært 100 ganger gøyere for meg å se en VG-lista). Den kunne jo også tatt seg av karakterer. Mulighet for å legge inn karakter eller et eller annet kriterium i forbindelse med en sang som man siden kan sortere/velge ut etter kunne sikkert vært nyttig for mange. Selv har jeg litt problemer med å drive å analysere i stykker all musikken min og dømme musikk på denne måten, men det er klart det ville vært praktisk, i og med at man gjerne har mange hundre sanger med ukjente band som man ikke husker før man hører den.

Lenke til kommentar

Må først takke for gode ideer til playlister. :D

Idéen er god nok. Som sagt hadde det vært ok med en statistikkmodul til Winamp(helst en enda mer kraftig sak enn "smart playlist", få opp en liste over topp ti spilte sanger hver måned for fjoråret hadde vært 100 ganger gøyere for meg å se en VG-lista).

I Itunes kan jeg lage playlist som sorterer alle sanger etter hvor mange ganger man har spilt dem. (Playcount) Dette blir automatisk oppdatert hele tiden.

I tillegg kan jeg velge årstall. F.eks 1999

Så setter jeg playlista til å kun vise f.eks de 10 mest spilte.

Da får man de 10 mest spilte sangene fra 1999.

Den kunne jo også tatt seg av karakterer. Mulighet for å legge inn karakter eller et eller annet kriterium i forbindelse med en sang som man siden kan sortere/velge ut etter kunne sikkert vært nyttig for mange.

I Itunes ligger dette i playlisten som default. Man kan sette karakter på låta fra en til fem stjerner.

Da kan man lage playlister som f.eks viser de 10 mest spilte sanger fra 1999 som har karakter 4. (best)

Man kan også velge en eller fler sanger pålikt. Velge "get info"

Da får man ett commentar felt. Det kan man skrive hva man vil. F.eks instrumental. Slik kan man også lage playlist hvor man kun får instrumentaler.

Sorterings-kriteriene man kan velge mellom er:

album

artist

bit rate

comment

composer

date added

date modified

genre

kind

last played

my rating

play count

sample rate

zize

song name

time

track #

year

Disse kan så kombineres slik man vil. Og blir oppdatert automatisk.

Da er det egentlig bare fantasien som stopper deg.

:smile:

Lenke til kommentar

Winamp 3 = Dårlig mage på en dårlig søndag.. :x

jeg mener sånn helt særiøst at Winamp 3 ikke en gang skulle blitt påfunnet, jeg ble hekta på å laste ned skins, for det er jævelig kult med v3 :wink: og ikke fult så kult i v2.xx :(

jeg hadde en periode der jeg fant skins som var dritkule pga mange forskjellige ting jeg kunne gjøre med dem..

en stor bug i v3 er at "j" funkskjonen er BORTE :grumpy: .. den er så utrolig behagelig å ha.. jeg har ca.4500 mp3 låter :woot: , for meg er det egentlig ikke noe stress, men for kompisen min (han bruker winamp 2.8x), som laster ned/kopiere omtrent "alle" sanger og remix'r som kommer på en nesten full 120GB disk.. dvs nesten 30 000 mp3 filer :D , for HAN er det stress uten j funksjonen..

han åpner jo så klart ikke ALLE sangene i playlisten men uten "j funksjonen" måtte han jo da ha brukt den ekkle dumme og teite "søkegreia" i v3.. da hadde han sikkert tatt av hvis han hadde hatt en del sanger i playlist'n.. rask cpu har han, men å lete gjennom ca 10 000 sanger, er det ikke gjordt på 2sek selv med en AMD Thougbred XP2600+ og 2GB DDR Ram..

v2.81 + dfx, det sitter jeg med nå.. jeg syntes jeg får mye bedre lyd ut av 2.81 enn jeg fikk med v3.. men men, kanskje jeg trenger å ta en tur til legen å fått sjekka hørslen? :p

Lenke til kommentar

Har du brenner og liste????

Lenke til kommentar

Det virker for som Winamp3 er mer en konkurent til WMP9 ettersom den har en del JukeBox Funksjoner.

Winamp2 er mer en konkurent til Sonique...

Eg liker Winamp3 fordi den har ein bra måte å handle me mange filer.

du kan fks. sette den til overvåke en mappe...

Også kan du se video med den...

Tror de som likte Winamp 2 som en enkel og grei spiller liker den best fordi at Winamp 3 er litt tungre og har en del funskjonenr som de ikke trenger.

Bruk hva du vill!

Lenke til kommentar
Hva skal vi med ny winamp egentlig?

Om Winamp 4 eller 5 hadde kommet hadde ikke jeg byttet ut 2.81 til fordel for den.

2.81 har akkurat de funksjonene som trengs, og ikke noe annet fancy unødvendig shit. Og dessuten finnes alle de bra pluginene bare winamp 2 versjon.

helt enig .... jeg digger den søkefunksjonen når du trykker på "j" tasten 8)

Lenke til kommentar

Winamp 2.8* er etter min mening best. Winamp 3 har mange nye features, men den eneste av dem som er kjek å ha er bedre skins. Betaen hadde en annen kul skin-ting slk at du kunne definere fargene til winamp ganske nøyaktig, men den funksjonen er vekke nå :( Winamp er heller ikke s bra til å spille av filmer, så den unksjonaliteten bruker jeg ikke uansett. Winamp 2.9 hadde vært tingen :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...