Gå til innhold

Utvikling av ny winamp?

JoaJoa

Anbefalte innlegg

Kommer det en ny winamp versjon snart. Før så kom versjonene ofte og hyppig. Men så kom v3. Så ble det stilt.

Jeg er skikkelig missfornøyd med versjon 3. Så sinnsykt dårlig etter min mening. Bruker 2.80 enda. Men v3 har potensialet til å bli mye bedre enn det er nå og v2 seri'n.

Hørte snakk om at winamp folket ble oppkjøpt. Noen som har hørt noe eller har hørt rykter om at de fortsatt driver å utvikler winamp?

edit: skriveleif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper de heller lager nyere versjoner av 2-serien enn av 3-serien (noe de GARANTERT ikke kommer til å gjøre).

Er enig med JoaJoa om at versjon 3 er skikkelig dårlig (enda ihvertfall)!

2-serien er mye mer brukervennlig, oversiktig etc.

Så jeg sitter her med WA 2.81 :woot:

Lenke til kommentar

Hva skal vi med ny winamp egentlig?

Om Winamp 4 eller 5 hadde kommet hadde ikke jeg byttet ut 2.81 til fordel for den.

2.81 har akkurat de funksjonene som trengs, og ikke noe annet fancy unødvendig shit. Og dessuten finnes alle de bra pluginene bare winamp 2 versjon.

Lenke til kommentar

Helt enig! V.3 er helt elendig! Bruker WinAmp nettopp på grunn av at den er rask, har de funksjonene jeg bruker og de er også lett tilgjengelig! Ingen fiksfaks som gjør jobben vanskeligere eller mere tidkrevende! Add directory, J "navnet på sang, artist etc." [enter], enklere får du det ikke! Støtter også alt jeg bruker av lydfiler! Design er nok v.3 endel bedre ja! Men det er ikke derfor jeg bruker WinAmp!

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar

Tja, Winamp er fin den , bruker den alltid. Men det er fremdeles ting som kan gjøres bedre. For veldig enkel bruk er Winamp suveren, men det finnes et par mer avanserte funksjoner som ikke skulle vært alt for vanskelig å legge inn.

Det jeg savner mest er en slags spilleliste nummer to, eller en seleksjonsliste der man kan få opp de filer man vil etter diverse kriterier (ulike ID3-tagger, dato, folder). Man kan velge om man vil ha den opp eller hvor man vil legge den, og så dra de filer man velger ut enkelt over i køen. Hadde store forventninger til dette i Winamp 3, men det fungerte ikke som jeg hadde håpet. Har også prøvd diverse plugins for dette, men ingen av de var bra nok.

Noe som hadde blitt lettere med muligheten til å ha to lister over filer oppe hadde vært det å flytte en låt i spillelista. Si at man har 2000 sanger i en spilleliste. Jeg spiller random, eller kanskje vanlig, og sangen som spilles av nå er nummer 232. Jeg får lyst til å høre en sang som befinner seg som nummer 1700 etter at 232 er ferdig. Når man programmerer radio osv er dette noe ihvertfall jeg trenger hele tiden (en dj-plugin hadde forøvrig vært suveren, der man kunne mikset lyden fra to spillere sammen..) Bryte av en sang midt i prøver jeg å unngå, og bytte "akkurat" når sangen er ferdig betyr jo at man må sitte klar, dessuten blir det ikke noen smooth overgang.

Men her er det litt krøkkete. Å flytte sanger store "avstander i playlister har hvertfall jeg problemer med. Det er ikke praktisk å dra fila særlig lenger enn det som vises av playlisten i ålaylist-vinduet. Å dra sangen til det øverste på den lista som er synlig, scrolle playlisten opp, dra sangen ned, scrolle opp osv til man kommer fram er altfor tungvint. En funksjon a la "enqueue after current playing" burde ikke være for vanskelig å få til, men enda bedre hadde vært dersom man kunne "klippe" sangen fra et sted i playlisten og enkelt lime den inn et annet sted uten å gå om så mye scrolling. Vanlig cut and paste, ja takk.

En ting er at når man høyreklikker og beveger seg nedover i menyen med musen så kommer alle bokmerkene opp bare fordi man "passerer" alternativet "Bookmarks". Dette har ingenting å si ved få bokmerker, men har du mange nok er det irriterende.

En annen småting er at spilleren burde latt seg skalere nøyaktig og ikke bare komme i to størrelser. Og en statistikkmodul hadde heller ikke vært å forakte, kunne vært morsomt å få oversikt over hvilke sanger man hadde spilt mest i den og den perioden osv. Det kan selvfølgelig hende at et par av disse tingene kan gjøres med plugins men det har jeg ikke hørt noe om.

Om de hadde jobbet videre med 2-eren hadde jo vært flott men det skjer nok ikke.

Lenke til kommentar
Hva er det som er galt med 3 serien da, fungerer my bedre enn 2 serien, mer stabil, flere muligheter med skins... se video osv. prøv det skal dere se!!  :o  :o

Har prøvd det? Det jeg trenger er en enkel spiller som jeg kan gjøre så liten som mulig og likevel kunne bruke nesten alle funksjonene. Det funker helt klart best med winamp 2.81 (f.eks. j knappen). Og winamp 3 er absolut ikke mer stabilt enn 2.81. Hvertfall ikke hos meg. Synes det er så mye småting som er enten uferdig eller rett og slett dårlig på winamp 3 at jeg holder meg til winamp 2.81 lang tid fremover.

Lenke til kommentar

Ja, selvfølgelig er det smak og behak, og du har nok rett i at flere liker 2.xx enn 3. Synes bare at det er litt rart siden WA3 fungerer helt stabilt på alle maskinene jeg har prøvd det på... tror nok at alle Alpha og Beta releasene satte en støkk i folk, for de var helt håpløse.....

Sett under ett så bruker jo Winamp å bli bedre for hver versjon som kommer :D

Lenke til kommentar

Det her med at den kan vise film er uinteressant for meg, og sikkert for endel andre. Jeg kan skjønne at f.eks Opera integrerer en mail-klient i nettleseren sin, fordi å surfe og å sjekke mail er noe man gjør om hverandre, derfor gir det mening å ha disse i ett program.

Men å se film og høre på musikk samtidig er noe jeg aldri har behov for. Derfor er det helt fint med ett program som tar seg av hver av disse aktivitetene, og konsentrerer seg om å gjøre dette på en enkel og god måte.

Lenke til kommentar
og sangen som spilles av nå er nummer 232. Jeg får lyst til å høre en sang som befinner seg som nummer 1700 etter at 232 er ferdig

Du kan lage en playlist i playlista ved å trykke og hold "shift" så klikker du på låta, da vil det komme et "1" tall foran og den neste du gjør dette på får "2".... osv. da blir disse spilt i denne rekkefølgen uansett om du har på "random" eller ikke.

Winamp 3 funker helt ålraight (tar litt mye resurser)

Edit: Jeg får ikke prøvd dette så det kan også være "alt" ikke "shift" tasten.

Lenke til kommentar
Ja, selvfølgelig er det smak og behak, og du har nok rett i at flere liker 2.xx enn 3. Synes bare at det er litt rart siden WA3 fungerer helt stabilt på alle maskinene jeg har prøvd det på... tror nok at alle Alpha og Beta releasene satte en støkk i folk, for de var helt håpløse.....

Sett under ett så bruker jo Winamp å bli bedre for hver versjon som kommer :D

Det er frodi du er 13år og har 3mp3 sanger.. Andre av oss som har godt over 10k . selv har jeg kun 13000sanger men jeg er drit liten i forhold til maaange andre.. da duger ikke w3

Lenke til kommentar

En del småting med winamp3 som er plagsomme. Blant annet er det trøbbel med drag 'n' drop av .mp3 direkte til spilleren (også til playlist når den er minimert). Det gjør jeg _mye_, så winamp3 ble fort ganske uaktuelt. Bruker kun 2.81 nå, mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...