Gå til innhold

Spille .mkv på PS3? Les her!

arokh

Anbefalte innlegg

Dette er nytt for meg ihvertfall, men man kan enkelt gjøre om .mkv filer til AVCHD format.

Kort forklart er AVCHD format den filstrukturen som brukes på Blu-Ray, og kan spilles av på PS3.

Her er en guide som viser hvordan man gjør det.

Resultatet kan brennes ut på en DVD/DVD9 plate og nytes på PS3. En fordel med dette er jo at man slipper å legge noe inn på hd, samt at dette formatet støtter DTS og subtitles.

PS2: Hvis kildefilmen ikke er "full" 1080p/720p (cropped med sorte streker oppe og nede" så vil du få en grønn strek nederst på filmen.

:D

Endret av arokh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nope, ingen vanlige mediaspillere som støtter mkv. Det er et relativt nytt format og ingen standard enda. Men selv om PS3 ikke støtter containeren, så støtter den de fleste codecs som vanligvis benyttes i mkv filer. Dermed går det greit å konvertere/muxe filene til AVCHD.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

tsssk foretrekker mkv2vob jeg.. tar cirka 2-3 timer å konvertere en film dersom lyden er DTS.. dersom lyden er dd5,1 tar det vel 10minutter.. Dette er for filmer på 6-10gb altså..

Tv-serier bruker cirka 1minutt på å konvertere fra mkv til vob.. så mja.. Kjekt med DTS og subs menne å brenne ut er noe skit, holder meg til mkv2vob enn så lenge :)

Det beste hadde jo vært om bare ps3 kunne fått full .mkv støtte da :(

Edit: Skiftet temporary directory på mkv2vob til samme directory som mkv filene ligger på.. er nå nede i 40-45 sekund på konvertering av 1,1gb store .mkv filer.. Er til å leve med det... mkv ftw..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Selvsagt... last ned og pakk ut mkv filen deretter gjøøør du..

1. last ned det lille programmet mkv2vob uuuuuuurl

2. start programmet, velg hvilken .mkv fil du vil hente

3. velg hvilket directory du vil lagre den nye .vob filen i..

4. Gå til fane 3, og velg at output format skal være .vob!!, ikke rør noe annet.

5. Trykk "add file" på fane1, vent cirka et minutt og du har konvertert en 1,1gb stor fil..

Annen info:

Fane 2 i programmet bruker du ikke..

Tv-serier og filmer uten DTS går grisekjapt og konvertere.. Dersom du har lastet en film som er rippet rett fra blu-ray er det somregel DTS lyd osv, da vil konverteringen ta lengre tid.. 2-3 timer hos meg tror jeg..

Dersom du har en dårlig pc med enkeltkjerneprosessor kan du bare glemme å bruke mkv2vob.. På min game AMD xp3500+ tok det 20-35timer å konvertere 4-10gb store blu-ray ripper, i tillegg var cpu-load på 100% så jeg kunne ikke bruke pcen.. også brukte jeg vel fra 5-10minutt på en tv-episode.

Nå bruker jeg en Intel Dual-core 3,16ghz, går så det suser og cpu-load er vel sjelden over 50% under konvertering

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...