arokh Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Dette er nytt for meg ihvertfall, men man kan enkelt gjøre om .mkv filer til AVCHD format. Kort forklart er AVCHD format den filstrukturen som brukes på Blu-Ray, og kan spilles av på PS3. Her er en guide som viser hvordan man gjør det. Resultatet kan brennes ut på en DVD/DVD9 plate og nytes på PS3. En fordel med dette er jo at man slipper å legge noe inn på hd, samt at dette formatet støtter DTS og subtitles. PS2: Hvis kildefilmen ikke er "full" 1080p/720p (cropped med sorte streker oppe og nede" så vil du få en grønn strek nederst på filmen. Endret 7. juli 2008 av arokh Lenke til kommentar
arokh Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 Nope, ingen vanlige mediaspillere som støtter mkv. Det er et relativt nytt format og ingen standard enda. Men selv om PS3 ikke støtter containeren, så støtter den de fleste codecs som vanligvis benyttes i mkv filer. Dermed går det greit å konvertere/muxe filene til AVCHD. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Men er jeg NØDT til å brenne ut filene? Ser ikke ut til at de kan streames som divx og liknende... ? Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Støtter det dolby digital? Kanskje dumt spørsmål, men greit å vite. Endret 23. november 2008 av WaterMarked Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Om du vil spille av .mkv er nok det greisete å kjøpe seg en Popcorn Hour BD overgår mkv totalt spør du meg.. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) tsssk foretrekker mkv2vob jeg.. tar cirka 2-3 timer å konvertere en film dersom lyden er DTS.. dersom lyden er dd5,1 tar det vel 10minutter.. Dette er for filmer på 6-10gb altså.. Tv-serier bruker cirka 1minutt på å konvertere fra mkv til vob.. så mja.. Kjekt med DTS og subs menne å brenne ut er noe skit, holder meg til mkv2vob enn så lenge Det beste hadde jo vært om bare ps3 kunne fått full .mkv støtte da Edit: Skiftet temporary directory på mkv2vob til samme directory som mkv filene ligger på.. er nå nede i 40-45 sekund på konvertering av 1,1gb store .mkv filer.. Er til å leve med det... mkv ftw.. Endret 26. november 2008 av Fenixen Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 ... Kanskje du kunne forklart litt hva du gjør når du f.eks. har lastet ned et filmklipp i mkv ... hva gjør du for å spille dette av på ps3 .. prosessen og hvilke programmer du bruker .. ? Hadde vært til fin hjelp =) Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Selvsagt... last ned og pakk ut mkv filen deretter gjøøør du.. 1. last ned det lille programmet mkv2vob uuuuuuurl 2. start programmet, velg hvilken .mkv fil du vil hente 3. velg hvilket directory du vil lagre den nye .vob filen i.. 4. Gå til fane 3, og velg at output format skal være .vob!!, ikke rør noe annet. 5. Trykk "add file" på fane1, vent cirka et minutt og du har konvertert en 1,1gb stor fil.. Annen info: Fane 2 i programmet bruker du ikke.. Tv-serier og filmer uten DTS går grisekjapt og konvertere.. Dersom du har lastet en film som er rippet rett fra blu-ray er det somregel DTS lyd osv, da vil konverteringen ta lengre tid.. 2-3 timer hos meg tror jeg.. Dersom du har en dårlig pc med enkeltkjerneprosessor kan du bare glemme å bruke mkv2vob.. På min game AMD xp3500+ tok det 20-35timer å konvertere 4-10gb store blu-ray ripper, i tillegg var cpu-load på 100% så jeg kunne ikke bruke pcen.. også brukte jeg vel fra 5-10minutt på en tv-episode. Nå bruker jeg en Intel Dual-core 3,16ghz, går så det suser og cpu-load er vel sjelden over 50% under konvertering Endret 27. november 2008 av Fenixen Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Med en flerkjerners-prossessor går det greit å bruke maskinen mens mkv2vob konverterer fordi mkv2vob bare bruker den ene kjernen. Derfor den aldri vil vise mere enn 50% bruk av «CPU» i windows sin task manager. Endret 27. november 2008 av hardkjerne Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 ja godt poeng.. en veldig kjapp enkjerneprosessor hadde sikkert gjort susen det også.. men min gamle Xp3500+ (2,2ghz) var rett og slett totalt ubrukelig til formålet. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 mkvtovob støtter vel opp til 4 kjerner nå og har gjort det en stund. Men det er ikke alle oppgavene den trenger så mye kraft til. Støtter forresten å de som sier kjøp en Popcorn hour eller Twix e.l. Så slipper en å tenke på noe av dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå