oleberget Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Hei folkens. Noen av dere som kan windows litt bra her, da jeg skal installere windows og formatere osv ( den vanlige veien ) Så kommer jeg inn på boot fra disc og får spm om tredjeparts installasjon osv.. så får jeg den svarte skjermen med en "loading" prikk i venstre hjørnet.. å etter det så spørs det litt på hva jeg får.. Hvis jeg bruker den største hdd min ( Samsung SP 500gb ) så kommer det en melding om lite plass og masse slik en blåskjerm lignende melding. ( Har ikke bilde av den desverre ), men den ber meg om å kontrollere disk plassen og trykke F8 under oppstart for start av Sikkerhetsmodus. Men det er ingen Opperativsystem eller andre filer på denne disken. Så kommer jeg meg ikke videre.. Hvis jeg bruker 1 av mine 2 andre ( Western Digital Caviar 250gb ) så kommer jeg dit men da blir skjermen vridd og noen streker kommer her og noen andre der å jeg kommer meg gjennom installasjonen men jeg får ikke se alternativene til å opprette partisjoner og installert eller noenting. Bare en masse "?????" på skjermen og den "loadingen" som skal komme under "Installere Windows XP" blir helt skakk som dette under: Installere Windows XP ==== ========== Og på den siste disken min ( Western Digital Caviar 250gb ) så kommer det til boot from CD men da kommer det opp noe som sier " NTLDR mangler" og under får jeg bare en instruksjon om å trykke "Ctrl+Alt+DEL" for å starte på nytt. Grunnen til at jeg skulle formatere var pga treg pc og orket ikke rydde opp i alle filene mine osv. og noen virus som jeg ikke fant på søk av noen som helst virus program ( Brukte: Avast Home, AVG Antivirus, Norton Internet Security, Norton Antivirus, men ingen av dem fant et eneste virus men det var der.. for det fortsatte å sprette opp Popups om at Jeg hadde vunnet 389027487293487927364786$ osv.. selv i offline modus forsøket de å komme frem.. Kan dette ha noe med Windows CD'n min og gjøre ? Siden det funker nesten på ene disken.. men da klarer den ikke lese noen som helst tegn. Eller er det noe annet feil. Vil kun ha seriøse hjelpende svar Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Ok, jeg er ikke helt med på hva du mener her. Bare for å gjøre det klart, når du skal installere XP, så har du bedt den om å starte fra CD-ROM i BIOS? Og når du får NTLDR feil, er det fordi windowsinstallasjonen din er ødelagt. Det vil si at hvis du prøver å installere på den, så har du ikke fått BIOS til å boote fra CD-ROM. For å gå over til HDD'ene dine. Den ene disken jeg har i en av maskinene er ikke støttet av installasjonsprogrammet. Jeg må derfor ha en diskett med RAID drivere (F6 under starten), og legge inn disse, ellers så finner den rett og slett ikke disken. Lenke til kommentar
oleberget Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Men det er litt rart for har hatt xp på alle diskene og jeg har instalert dem fra samme cd som jeg bruker nå.. å tilbake til CD ROM boosten... jeg sjekket nå å det var fordi jeg hadde satt eksterne til å kjøre opp.. og tatt ut cdn men det kom det samme med cd i og uten den eksterne til å starte opp først.. Det er akkurat som om ikke pcn vil mer EDIT: Kom meg til der jeg oppretter og sletter partisjoner.. Da ser skjermen min slik ut: ???? 476938 MB Haddisk 0 på Id 0 på buss 0 på atapi [MBR] ^ ^ ( <--- Disse er det som skal være partisjoner da, jeg kan velge opp og ned på disse) ^ 238473 MB Harddisk 0 på Id 0 på buss 0 på atapi [MBR] ^ ^ ( <--- Disse er det som skal være partisjoner da, jeg kan velge opp og ned på disse) ^ Endret 4. juli 2008 av oleberget Lenke til kommentar
oleberget Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 Nå kom en melding opp med \Device\Harddisk0\Partition1\ Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Jeg skjønner ikke helt hva du mener. å tilbake til CD ROM boosten... jeg sjekket nå å det var fordi jeg hadde satt eksterne til å kjøre opp.. og tatt ut cdn men det kom det samme med cd i og uten den eksterne til å starte opp først.. Altså, det skal ikke ha noe å si om den eksterne står i. Sier du at den skal boote fra CD, så gjøre den det, uavhengig om den eksterne er koblet til. Og for å være helt ærlig, så aner jeg ikke hva som er galt, med mindre det er tredjepartsdrivere du må installere Edit: Kan kanskje virke som om HDD er skadet eller RAW. Med tanke på at du bare får opp piler på¨partisjonene og slikt. Endret 4. juli 2008 av Ethernet Lenke til kommentar
oleberget Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 Vet ikke.. Vet bare en ting.. at jeg drar rett til kongsvinger å låner søstra mi sin cd for å teste det nå så Oppdaterer da jeg får testa den ca 30 min - 45 min Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Prøv med annen CD Edit: Kamerat av meg hadde forresten samme problem, men er usikker på om det var CD en Endret 4. juli 2008 av Ethernet Lenke til kommentar
oleberget Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 Finner vi ut nå den står i pcn å kjører kom raskere i gang i allefall.. den gamle min var også full i riper.. så kan nok kankjse være den men tja... vi får se ;D Lenke til kommentar
oleberget Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 FYYYY FAEN!!! Undskyld banneord :/ men tror det var cd'n ser da i allefall bilde nå å fikk valgt instaler XP så da kanskje alt ordner seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå