Gå til innhold

4870 X2 kommer i august

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nice med : "Kortene får totalt 2 GB GDDR5-minne i praksis 1 GB, siden det er 1 GB per prosessor"

vare stor minus med 3870x2 at ikke har 1gb shard minne ved bruk av større oppløsinger.

Endret av smy
Lenke til kommentar
nice med : "Kortene får totalt 2 GB GDDR5-minne i praksis 1 GB, siden det er 1 GB per prosessor"

vare stor minus med 3870x2 at ikke har 1gb shard minne ved bruk av større oppløsinger.

R700 skulle visstnok ha bedre sharing av minne enn 3870 X2, er spent å se hva dette evt. har å si for ytelsen.

Lenke til kommentar

Varmen må ut av pc'n! vi snakker rundt 320 watt! på ett pcb :s

3870X2 bråker ikke mye, har 2 selv.

4870x2 og 4870 kjører Crossfire FINT!.

jeg har testa 3870+3870X2, meeen, siden 3870X2 har lavere minne hastigheter clocka jeg dem opp til 1100 mhz fra 900 mhz(stock 3870=1126 mhz. noe som ikke skal alt for mye til, satt opp vifta litt 3870 ble clocka opp fra 777 mhz core til 825(stock 3870x2)

Meen trur ikke de velger å ikke kjøre GDDR5 i dette tilfelle.

kommer nok til å kjøre mest mulig like specs som 3870, ellers så er det bare å clocke opp litt til alle korta kjører nesten likt.

Så detta er lite tips til x2 + vanlig x870kort ;)

Men har dere noen som helst problemer med driverne:

Howto, rapporter, er ikke sikkert andre har samme problem.

Vent til neste driver release, kommer hver mnd, pleide å komme rundt 11-20 hver mnd.

¨VEEELDIG viktige feil kommer som hotfixes, og det på AMD sin side, og ikke på game.amd.com

Driverne i windows til ati og nvidia er veeeldig gode og ikke noe å si på noen sine ;) ati har kansje litt mer små feil på splitter nye kort, men jeg hadde ikke problemer med 3870 som jeg fikk @ release, og ikke med 3870x2 som jeg også fikk @ release =)

OOOOG enjoy priskrigen mellom nvidia og ati vi får;)

ATI har vunnet runda med 45% mindre transistorer, billigere minne oppsett(GDDR5 256 bit vs 512bit GDDR3 som er dyrere og bruker mer strøm)

ATI trengte detta, nvidia trengte sikkert detta, og vi nyter prisene =)

ang. ati+linux, CF blir støtta snart i linux, driverne tar seg opp,gaming i linux(NON WINE) perfekt. wine er fortsatt ett problem :S

Endret av iLoVecF
Lenke til kommentar
Utrolig spennendet å se på prisen på denne Kongen etter hva vi har sett i det siste.

Noe som også blir veldig spennende er den nye kommunikasjonen mellom chipene som visnok skal gi 15% høyere ytelse enn to 4870 kort i crossfire. Vil 4870x2 skalere i spill der crossfire ikke fungerer og vil den være avhengig av profiler.

Veldig spent på det samme.

Dog hører vi ingenting om når HD4870 1GB kommer hmmm.

Lenke til kommentar
Dog hører vi ingenting om når HD4870 1GB kommer hmmm.

Vi må nok vente litt til det første rushet er over og tilgjengligheten av GDDR5 minne bedres. Slutten av juli eller ihvertfall iløpet av august vil vi nok høre noe. Det blir nok et slikt kort jeg går for, hvis da ikke 4870x2 2GB legger seg på en veldig gunstig pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...