pseudofilosofen Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Hei, Jeg kjøpte Norton SystemWorks 2003, har Win XP, SP1. Situasjon: HD gammel, C: 60 MB, maxtor, boot, master HD ny, D: 80 mb, maxtor, slave. Slik gjorde jeg: Kjører ghost, velger klone fra C: til D: Tar ca. 45 min. Når ferdig, PC restarter. Begge disker helt like, jeg aksesserer begge helt fint. Men kan ikke skifte navn på c:, fordi "har sidevekslingsfil", er bootdisk. Så switcher jeg jumpere, og svitcher ledning, D: blir Master Boot, og C: blir Slave (for å bruke ny disk som masterboot). PCen starter fint, Win XP "loginvindu", dukker opp, men uten de to kontoene på. Der står den bare. Prøver så å koble av original C: (nå slave), og la D: boote alene. Det samme skjer Tror at feilen her er noe med henvisning til hvor brukerkontoene lagres, samt at alt jo peker mot C:, og ikke D: som jo nå er blitt boot, men kasnkje fremdeles er c: ? ALTSÅ: Litt forvirret. Hvordan løser jeg dette? Takknemlig for svar! Anders Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Høres ut som det er det samme som skjedde med meg. Jeg brukte XP sin Disk Manager til å partisjonere den nye disken før jeg brukte Ghost. Det var ikke noe lurt. Løsningen var å begynne helt på nytt, strøk ut partisjonene og lagde de med fdisk. Har også opplevd at direkte disk kloning med Ghost er ganske tregt, så det har jeg slutta med. Bruker alltid image til og fra fil. Lenke til kommentar
pseudofilosofen Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Bare for å få en presisering: Så det betyr at det fungerte når du formaterte disken med dos fdisk først altså? Ok, det skal jeg prøve! Takk for svar! Anders Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Min erfaring er at du lar disken være blank... altså 0 partisjoner... ellers fokkes ting til. Enten det, eller "From image to disk". Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Bare for å presisere: du formaterer ikke med fdisk, du partisjonerer. Formateringen kan du overlate til XP, spesiellt hvis du vil ha NTFS. Når du bruker Ghost trenger du egentlig ikke å formatere, du kan legge imaget inn på en uformatert partisjon. Lenke til kommentar
pseudofilosofen Skrevet 17. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2003 Takk for hjelp og tips! Anders Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå