Gå til innhold

forskjellen på disse objektivene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De to zoomene tror jeg ble diskutert av Olympusfolket i en annen tråd, og det er en forskjell på dem. De er ganske like optisk, så vidt jeg forstod. Bildekvaliteten er ganske lik, og Simon foretrakk den lette lille og billigste, med dårligst lysstyrke. Det er m.a.o. forskjell i størrelse og vekt på dem, til den billigstes fordel.

Lenke til kommentar

Japan Photo har blandet sammen noen data. Etter bilde og vekt er dette den gamle versjonen. Dvs 40-150mm/f:3,5-4,5/425g. Alt av data stemmer med den gamle versjonen, utenom blenderåpning.

 

Den nye versjonen har spesifikasjonene 40-150mm/f:4,5-5,6/220g.

 

Prisguiden har tidligere ikke skilt på disse to objektivene, men det ser jeg er tilfelle nå. Bare så synd at de prisene som omhandler f:4,5-5,6, er inkludert kamerahus ???

 

I den siste tiden (fom. E410/E510) virker det som om det nye objektivet er det som har fulgt med i kit'ene og det gamle er det som har blitt solgt som "tilleggsutstyr".

 

Den største forskjellen på objektivene er vekten. Prisen er nok i praksis også ganske lik. Prisguiden gir ikke noe godt bilde da objektivene tilsynelatende ikke er lagervare.

Lenke til kommentar
Ja. Det som er på japanphoto siden er en gammel versjon med lysstyrke på 4-5.6, mens det på prisguide.no er den nye versjonen med 3.5-4.5..

 

Om det er andre forskjeller vet jeg ikke.

Det er motsatt. Den nye versjonen er litt mindre lyssterk og mye mindre.

 

Jeg ville faktisk vurdert den nye versjonen. Den er mye mindre, og på skarphet er det egentlig mye det samme.

 

Størrelsen ville blitt avgjørende for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...