pseudofilosofen Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Hei, Jeg kjøpte Norton SystemWorks 2003, har Win XP, SP1. Situasjon: HD gammel, C: 60 MB, maxtor, boot, master HD ny, D: 80 mb, maxtor, slave. Slik gjorde jeg: Kjører ghost, velger fra C: til D: Tar ca. 45 min. Når ferdig, PC restarter. Begge disker helt like, jeg aksesserer begge helt fint. Men kan ikke skifte navn på c:, fordi "har sidevekslingsfil", er bootdisk. Så switcher jeg jumpere, og svitcher ledning, D: blir Master Boot, og C: blir Slave. PCen starter fint, Win XP "loginvindu", dukker opp, men uten de to kontoene på. Der står den bare. Prøver så å koble av original C: (nå slave), og la D: boote alene. Det samme skjer Tror at feilen her er noe med henvisning til hvor brukerkontoene lagres, samt at alt jo peker mot C:, og ikke D: som jo nå er blitt boot, men kasnkje fremdeles er c: ? ALTSÅ: Litt forvirret. Hvordan løser jeg dette? Takknemlig for svar! Anders . Lenke til kommentar
Guahtdim Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Hva er det egentlig du prøver å oppnå? Slik jeg bruker Ghost så lager den en stor fil som er ett image av disken min. Men denne filen kan du ikke bruke til å boote fra. Det du skal er vel å kopiere disken. Vet ikke om Ghost støtter dette, men det skal være endel andre programmer som fikser dette (mener å ha hørt om driveimage). Sikkert en annen som skjønner litt bedre hva du skal. Hvis ikke kan du jo skrive hva du vil oppnå. Slik det står nå så tror jeg du bruker Ghost feil. Lenke til kommentar
pseudofilosofen Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Hei, Kan godt hende jeg bruker Ghost feil (var liksom en av grunnene til at jeg la dette inn da...). Men det jeg forsøker å oppnå er altså (som det står i emnefeltet) "Klone en HD". Poenget med det er ikke å ha en backup som image, men å migrere hele den gamle HDen over til en ny HD, og så boote fra denne istedenfor, og heller bruke den gamle til what not. Comprende? Har du noen andre tips enn ikke å forstå ordet kloning? Anders Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Norton er slik at du kloner til en fil, legger den på cd. Så når maskinen klikker er det bare å sette inn cdn så har du det gamle, (i store nettverk brukes selvsagt nettverket til å sende bildene av hd) Hvilken hd hr du? Lenke til kommentar
pseudofilosofen Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Hei, Har to disker, begge maxtor, henholdsvis 60 og 80 MB, 7200, diamond max pluss 9, 8 MB cahe. Men dette burde vel ikke ha noe å si. Norton kan også brukes til å klone med (som ikke - her - er det samme som ta en imagefile-backup). Har du noen råd? Anders Lenke til kommentar
Guahtdim Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Beklager, men jeg har aldri klonet disker. Pleier som oftest å gjøre en ren install og så kopiere over det jeg trenger. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Sist jeg brukte Norton Ghost lagde jeg cder. Jeg lagde Image av disken etter install av XP med SP1,div epost +++++ masse annet.konfigurerte pcen optimalt for meg og mitt bruk. det har fungert fint å bruke de cdene for å "reinstalere" XP med alle mine programer. Jeg har vært borti at hvis du forandrer på Hardware setup så kan Ghost imaget krangle, men desverre har jeg ingen løsning for deg. Lag Ghost fil når maskina er som den bør være for deg med tanke på programer kontoer Osv. tror ikke ghost er noen super løsning for backup av Mengder med data. skulle jeg idag være uheldig å "hærpe" noe som gjør XP vrang tar det 25Min å gjenopprette til slik det er for meg Lenke til kommentar
grandiosa Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 ja norton kan klones med. har aldri gjort det i praksis men skal gjøre det i helgen. karsje jeg slanger inn litt erfaringerspørsmål her senere. Lenke til kommentar
ooops Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Koble den nye som master på ide kanal2 og den gamle som master på 1(eller omvendt) Formater den nye disken og klon under dos. Reboot og ikke start med den gamle disken på. I prinsippet skal den nye ha de samme partisjons bokstavene som den gamle. Hvis dette går greit. Reboot og koble på den gamle som slave. Windows vil da gi den en underordnet stasjons bokstav(feks D,E etc) Hvis ikke dette går lag et bilde av den gamle disken (på cd eller en annen disk)og gjenopprett det på den nye. Men husk å sette den gamle som slave. Dette burde også funke siden det er disker av samme fabrikat. Lykke til Lenke til kommentar
pseudofilosofen Skrevet 17. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2003 Ok, alle - takk for svar! Anders Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå