Gå til innhold

Nokia E65 - En strømsluker?

Anbefalte innlegg

Er det bare min telefon og mitt bruk, eller er Nokia E65 en av mange mobiler som så og si sluker strømmen?!

Hadde en gammel Nokia tidligere, der batteriet aldri hadde vært skiftet, og den kunne jeg fint lade hvert 2-3 døgn uten at den gikk tom, mens med E65 må jeg så og si lade den hver dag.

Flere som har samme "problem" eller? Går det kanskje an å slå av noen prosesser el. på telefonen for å få den til å bruke mindre strøm?

Takk for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min E65 fungerer fint 2-3 dager og lenger enn det, men jeg er nøye på å slå av Bluetooth når jeg ikke bruker det.

Ja har også av blåtann når jeg ikke bruker det. Men synes fortsatt den er en liten strømsluker :dontgetit:

Lenke til kommentar
Har den telefonen selv, og kan bekrefte at den er en skikkelig strømsluker.

Men HVA får den til å sluke så vanvittig mye strøm??

Flott at amobil påpeker dette i sin hyllest til telefonen, der den fikk 5 og ble prydet med anbefalt stempel.

Lenke til kommentar

Flott at amobil påpeker dette i sin hyllest til telefonen, der den fikk 5 og ble prydet med anbefalt stempel.

Den fikk vel bare 4 så vidt jeg kan se men. Men skjønte ikke helt poenget ditt egentlig!? :hmm:

Lenke til kommentar

Har du forsøkt å slå av "Vis Wlan" ?

Verktøy - Innst. - Tilkobling - Trådløst LAN - Velg Aldri

Dette sparte ihvertfall min N82 for en del strømbruk :D

Lenke til kommentar

Yes, når to personer påpeker dette i en tråd på et forum så er det en vedtatt sannhet.

Min Nokia E65 som jeg har brukt rundt ett år i jobb og privat sammenheng fungerte i rundt to døgn før den trengte lading. Syntes det var helt grei batteritid i forhold den funksjonaliteten jeg brukte. Det kan alltids hende det er noe defekt med noen av dem som folk opplever har dårlig batteritid, eller eventuelt at de har en bruk som tilsier høyt batteriforbruk.

Lenke til kommentar

Har du forsøkt å slå av "Vis Wlan" ?

Verktøy - Innst. - Tilkobling - Trådløst LAN - Velg Aldri

Dette sparte ihvertfall min N82 for en del strømbruk :D

Det står alltid av men takk for tipset uansett :thumbup:

Lenke til kommentar

Den fikk vel bare 4 så vidt jeg kan se men. Men skjønte ikke helt poenget ditt egentlig!? :hmm:

'

Neida, den fikk minst 5. Du skjønner her er det geniale ved amobil. De justerer ned karrakteren etter en stund, men anbefalt stemplet vitner om at den fikk 5 eller høyere.

Lenke til kommentar

Yes, når to personer påpeker dette i en tråd på et forum så er det en vedtatt sannhet.

Min Nokia E65 som jeg har brukt rundt ett år i jobb og privat sammenheng fungerte i rundt to døgn før den trengte lading. Syntes det var helt grei batteritid i forhold den funksjonaliteten jeg brukte. Det kan alltids hende det er noe defekt med noen av dem som folk opplever har dårlig batteritid, eller eventuelt at de har en bruk som tilsier høyt batteriforbruk.

hehe ja ikke sant...

Nei men det kan godt være som du sier, at det rett og slett er en del av mobilen som er defekt eller ikke helt i orden. Jeg har uansett ikke noen spesiell bruk, bruker den kun til å ta ringe og sende melding me. Spiller litt musikk også (mulig det som gjør det) og tar noen bilder innimellom. Er inne på internett ei sjelden gang også, men det er sjeldent. Så føler lissom ikke at det er noen grunn til at den skal bruke så sinnsykt med batteri... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Nei men det kan godt være som du sier, at det rett og slett er en del av mobilen som er defekt eller ikke helt i orden. Jeg har uansett ikke noen spesiell bruk, bruker den kun til å ta ringe og sende melding me. Spiller litt musikk også (mulig det som gjør det) og tar noen bilder innimellom. Er inne på internett ei sjelden gang også, men det er sjeldent. Så føler lissom ikke at det er noen grunn til at den skal bruke så sinnsykt med batteri... :dontgetit:

Har du mange programmer installert på telefonen? Eventuelt noen som kan ligge i bakgrunnen og snylte på batteriet? Hørtes merkelig ut, det hørtes ikke ut som om du bruker mobilen slik at den skal "sluke" strøm som du selv påpeker i emne. :hmm:

Lenke til kommentar

Har du mange programmer installert på telefonen? Eventuelt noen som kan ligge i bakgrunnen og snylte på batteriet? Hørtes merkelig ut, det hørtes ikke ut som om du bruker mobilen slik at den skal "sluke" strøm som du selv påpeker i emne. :hmm:

Har kun et program for å få tastelås-funksjonen på mobilen + MMSSync installert. I tillegg til ett par spill da, men det ska jo ikke ha noe betydning da de avsluttes når man lukker spillet.

Er det noen måte å se hvilke prosesser/programmer som kjøres i bakgrunnen på mobilen?

Slå av 3G hjelper også en god del. :)

(Husker dessverre ikke hvor det ligger i menyene.)

Har slått av 3G nå, så det er kun GSM som står på. Får se om det hjelper Takk :)

Lenke til kommentar
Har slått av 3G nå, så det er kun GSM som står på. Får se om det hjelper Takk :)

Det kan jeg tenke meg vil hjelpe, 3G sluker en del strøm på de fleste mobiler. Særlig om du oppholder deg i områder med dårlig eller null 3G-dekning.

Lenke til kommentar

Hold inne meny knappen så ser du hvilke program som kjører i bakgrunnen. Og du kan laste ned en task manager for å se hvilke prosesser som kjører. Kan også laste ned nokia energy profiler, som viser strøm forbruket på telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...