lillaflodhest Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) God morgen! Det er fredag, og jeg sitter på jobb uten å ha noe å gjøre. Tenkte jeg skulle benytte anledningen til å fortelle om mine bekymringer. Har nylig bygget pc: Abit ip35pro q6600 ddr2 6400 corsair, 4gb 8800gts 512mb OC Zalman 9700led Angrer litt på sistnevnte, var en ren feilbestilling... Men etter å ha lest tester på nett var jeg dum nok til å drite i å benytte angreretten. Er umulig, siden jeg bestilte i lag med en venn som nå befinner seg i afrika Account passet hans er for meg ukjent. Stock temperatur (slik som jeg husker det): Idle: Coars ca 44-50 grader Load (aoc, 3dmark06): 56-59 grader Etter superdupersuperkjøpet, Zalman, får jeg bare følgende forbedring: Idle: Coar 0: 38 Coar 1: 38 Coar 2: 34 Coar 3: 37 Load: Coars går opp til ca. 50 grader. SPM1: Er dette godt nok for stock instillinger? Jeg vet at 775 kjølerne ikke har gode fester, og jeg føler at Zalmannen min ikkje er så godt fudnamentert som en AMD kjøler i mitt gamle system. Tok av gammel pasta, og prøvde både med og uten pasta. Null forskjell. Noen tips? "SPM2": Jeg har nå lyst å begynne å overklokke (derfor jeg gadd å kjøpe ny superdupersupervifte...). Har lest en del om FSB og multiplier her på forumet. Men kan noen gi noen konkrete pekere på hvordan jeg skal gå fram? Må jeg styre med jumpers etc først? EDIT: 1. Kjører forresten Vista Ultimate 64bit, og får bare 12-13000 i 3dmark06. 2. Leif Endret 4. juli 2008 av THN Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Spm 1: tempraturene er ikke noe ille de, avhengig av kabinett, kjøler og vifter, jeg har 26-35 avhengig av hvor varmt rommet mitt er. men så har jeg åpent kabinett og ganske stor luft kjøler med 2 vifter. Det er fine tempraturer du har. det tar litt tid før kjølepastaen stivner , men du må ha på kjølepasta vis ikke kan du ødelegge cpu-en. Spm 2: det vanlige er at du overklokker i bios og setter opp volt litt og litt. Det fins en del guider angående det og kan hende det fins en guide for ditt hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå