Gå til innhold

Internettkunnskapstråden - regler i første post

Anbefalte innlegg

Da skal vi spørre hverandre om ting "kun" nerder som henger for mye på internett vet svaret på. Det kan være hva som helst egentlig, så lenge mannen i gata ikke vet det, men vi gjør.

Regler:

-Google, wiki eller lignende er forbudt om du har tenkt å svare. Ikke engang for å sjekke om du har rett. Gjetting og failing er en del av morroa!

-Første med rett svar stiller neste spørsmål (kan også velge å gi stafettpinnen videre).

-Hvis ikke første poster med rett svar har postet nytt spørsmål innen 2 timer, kan hvem som helst gjøre det.

-For å ikke måtte vente på bekreftelser fra den som poster spørsmålet, kan alle bekrefte om det er riktig om de føler seg sikker.

-Om et spørsmål ikke har blitt forsøkt besvart på 8 timer, kan hvem som helst ta over.

-Ukjent "kunnskap" er ikke lov. Eks: Hva står JGETIS for? Svar: Jeg gikk en tur i skogen (det finnes altfor mange som bruker sånt møl). NB. Ikke bruk mine tåpelige forkortelse eksempler som mal for spørsmål. :yes:

Si om dere ser noen åpenbare hull i reglene, jeg er trøtt. Og om noe lignende er postet før så driter jeg i det. Dette er isåfall en ny slik post :!:. Om det finnes en bedre plassering for tråden (enn OT-baren), si ifra.

Jeg starter:

Hva står FSM for, hva er det og hva er hensikten med det?

Edit: Fikset den fæle typoen i overskriften. Jeg er litt slurvete på orddeling, spessielt midt på natten. Blekages så mye.

Edit2: Små endringer i reglene som hovedsakelig åpner for mulighet til å bekrefte dine egne svar om du "vet" svaret. :thumbup:

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finite state machine er ikke riktig. Er vel egentlig ikke kjent som å være internett kunnskap heller.

Jeg har minst en håndfull kontakter på MSN listen min som jeg nesten kan garantere vet svaret, så dette klarer dere.

Skal gi et hint om det tar for lang tid. :)

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Finite State Machine er korrekt. Men det du tenker på er sikkert Church of the Flying Spaghetti Monster. Som er en pseudoreligion, ment som et ironisk sleivspark til kristendommen og kravet om at ID skal undervises på samme nivå som evolusjonsteorien.

Siden jeg er overbevist om at jeg har rett så fortsetter jeg.

Hvor kommer O rly-ugla fra?

edit: Utfylling og endring av spørsmål.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Hvor kommer O rly-ugla fra?

En eller annen fotograf som hadde photoshopped det å lagt ut på nett som senere ble ett fenomen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...