Gå til innhold

Hva betyr denne meldingen fra Posten?


Anbefalte innlegg

03.07.08 16.52

AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Ugyldig aktørnummer

Tiltak: Returnert

 

02.07.08 17.24

INNLEVERT POSTKONTOR

 

----------

 

Hentet fra Posten`s pakkesporing.

 

Syns det ble stille litt vel lenge etter at den ble innlevert, også kom altså den meldingen. Noen som vet hva det er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er Postkontorene åpnet for dagen. Ring ditt Postkontor og spørr dem.

 

EDIT: Ser ut som om Posten benytter aktørnummer som begrep rundt kunder med forsendelsesavtaler/portoavtaler. Søk på aktørnummer på www.posten.no

Endret av PerB
Lenke til kommentar

Som sagt, så gjort. Aktørnummer er som du sier; bedriftens "id-nummer" overfor Posten. Det stemte ikke, så da fikk de ikke opp noe info om hvem avsenderen var eller hvem varen skulle sendes til.

Kunne være alt ifra feil på pakkseddel, til (hold deg fast) at bedriften var konkurs. Lite sannsynlig, men de hadde fått ugyldig aktørnummer før når bedrifter hadde finansielle problemer.

 

Litt merkelig at aktørnummeret skal være ugyldig. Det skal jo noe til at det ikke stemmer på en pakkseddel.

 

Sendte en mail til butikken, så får vi se :roll:

Lenke til kommentar
Var bestillingen fra SHG?

 

Nope :)

 

Fikk mail i dag tidlig;

 

Hei.Det har skjedd en feil med alle varene vi sendte med posten den dagen.På vår edi-blankett er det oppgitt et aktørnummer som ikke er riktig.Feilen er nå rettet og det bør komme ny sporingsinfo i løpet av dagen.

 

De kunne jo føye til "vi beklager!" :p

Lenke til kommentar
Hehe, hvilken butikk var det?

 

Første gang jeg handler hos de, så jeg skal ikke "henge de ut" pga en "filleting" ;)

 

Men siden du (og Caze) spør; Navitel.

De får gode tilbakemeldinger på Prisguiden, så jeg stoler på at det var en glipp :)

Lenke til kommentar
Trur nok ikkje dette er ein indikasjon på at det er noko problem ellers med butikken.

 

På ingen måte. Som sagt, så er det sikkert bare en slurvefeil.

 

Gjennomsnittskarakter totalt: 5.13 (16 erfaringer)

 

De hadde nok ikke fått så bra score om det ikke var fortjent :)

Lenke til kommentar

Fikk mail om det på fredag morgen kl 09:14. I samme mail (se lenger oppe her) sa de også at det skulle være i orden straks.

 

Nå er det mandag kveld og den Pakkesporingen ser nøyaktig likedan ut. Muffens på gang her?!?! :whistle:

Lenke til kommentar
Fikk mail om det på fredag morgen kl 09:14. I samme mail (se lenger oppe her) sa de også at det skulle være i orden straks.

 

Nå er det mandag kveld og den Pakkesporingen ser nøyaktig likedan ut. Muffens på gang her?!?! :whistle:

 

 

Nei, godt mulig det er posten som er trege med å oppdatere sporings informasjon, venter selv på en pakke fra Hong Kong som ankom Norge den 02.07, når jeg sporer den så står det TIL TOLLVURDERING, sånn har det stått siden den kom til landet, regner med at det plutselig kommer til å stå REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL BERGEN

 

Bruker å være sånn

Lenke til kommentar

Sant nok. Egentlig har jeg aldri skjønt vitsen med pakkesporing. Grovt sett så ser man jo bare når den er sendt, og plutselig er den fremme. Akkurat som ellers m.a.o :p

 

Skulle hatt en GPS-brikke så man kunne se nøyaktig posisjon ;)

F.eks om en trailer stoppet på et gatekjøkken i Gudbrandsdalen, da er det bare å ringe han og be han komme seg i bilen igjen :D

Lenke til kommentar
Fikk mail om det på fredag morgen kl 09:14. I samme mail (se lenger oppe her) sa de også at det skulle være i orden straks.

 

Nå er det mandag kveld og den Pakkesporingen ser nøyaktig likedan ut. Muffens på gang her?!?! :whistle:

 

Trur nok jeg ville sendt en mail til.

Kanskje de har sendt med et annet (nytt) sporingsnummer.

Det er vel sannsynlig siden det var noe feil med det første.

Lenke til kommentar

Sendte mail i kveld og fikk kjapt svar. Beklaget så veldig og sendte ny vare med en gang. Skulle få fri frakt ved neste kjøp. Vet ikke om det er Posten som har vært trege med å lage til ny pakkesporing, eller hvor feilen ligger.

 

Det viktigste for meg er iallfall at firmaet tar ansvar og prøver å "gjøre det godt igjen", noe det virker som Navitel ville i dette tilfellet. Jeg er i utgangspunktet ingen vanskelig kunde som "banner og roper" når noe går galt, men det hjelper på inntrykket at de ønsker å gi litt kompensasjon.

 

Disse varene hastet heller ikke så veldig, så det var ingen krise for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De er jo begynt å fase de ut. Alt som bestille smed e-varsling (sms og mail) kommer det ikke fysisk hentelapp på (og ikke duplikat)

 

Bra for miljøet kanskje, men et helsike hvis f.eks komplett har feil mob. nr :) Da er det å sitte på websiden til posten og trykke F5 :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...