Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows stater ikke etter bios nedgradering

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skulle nedgradere min Asus P5k pro i dag, siden jeg ikke fant frem de funksjonene jeg trengte i den nye biosen. Jeg brukte Asus tools (eller noe sånt) til å nedgradere, alt gikk greit, al loada 100% og jeg fikk beskjed om å restarte, etter at jeg restartet maskinen så kom det ikke noe opp på skjermen( ingen ting, den er konstant svart).

Er hovedkortet mitt ødelagt? eller finnes det noe måter å fikse dette på?

takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Fjern batteriet fra hovedkortet, vent et par minutter og sett det på plass igjen.

Bruk gjerne antistatisk lenke før du setter i gang. I motsatt fall må du ta på psu'en i forkant av fjerning av batteriet.

Lykke til!

Hei, jeg skulle nedgradere min Asus P5k pro i dag, siden jeg ikke fant frem de funksjonene jeg trengte i den nye biosen. Jeg brukte Asus tools (eller noe sånt) til å nedgradere, alt gikk greit, al loada 100% og jeg fikk beskjed om å restarte, etter at jeg restartet maskinen så kom det ikke noe opp på skjermen( ingen ting, den er konstant svart).

Er hovedkortet mitt ødelagt? eller finnes det noe måter å fikse dette på?

takk for svar.

Lenke til kommentar

Last ned manualen og bla slå opp på side 2-22, kapittel 2.6 Jumper

Du skal følge metoden "Clear RTC Ram" slavisk.

Etter det vil du ikke få problemer.

tok ut batteriet som du sa, og satt den inn 10 min senere, men det har ikke skjedd noen forandringer
Lenke til kommentar

hm..

Før du gir helt opp, må du prøve en annen metode.

Slå av maskinen og ta ut strømkabelen. Ta på strømforsyningen med hendene. Flytt jumperen fra posisjon 0 til posisjon 1. Nå starter du maskinen på nytt. Hvis hovedkortet er intakt, må BIOS-skjermen dukke opp med et spørsmål om du vil resette BIOSen til fabrikkinnstillingene. Du svarer JA og blir da bedt om å flytte jumperen tilbake til utgangspunktet etter å ha slått av maskinen.

Hvis ikke du får bios-skjermen opp, betyr det at du kortet er deffekt. Da må du returnere hovedkortet til fabrikken. Det er garanti på det.

tok ut batteriet og gjode akkuratt det de sa, men ingen ting skjer, må nok kjøpe ny hovedkort
Lenke til kommentar
hm..

Før du gir helt opp, må du prøve en annen metode.

Slå av maskinen og ta ut strømkabelen. Ta på strømforsyningen med hendene. Flytt jumperen fra posisjon 0 til posisjon 1. Nå starter du maskinen på nytt. Hvis hovedkortet er intakt, må BIOS-skjermen dukke opp med et spørsmål om du vil resette BIOSen til fabrikkinnstillingene. Du svarer JA og blir da bedt om å flytte jumperen tilbake til utgangspunktet etter å ha slått av maskinen.

Hvis ikke du får bios-skjermen opp, betyr det at du kortet er deffekt. Da må du returnere hovedkortet til fabrikken. Det er garanti på det.

tok ut batteriet og gjode akkuratt det de sa, men ingen ting skjer, må nok kjøpe ny hovedkort

når jeg gjør dette får jeg ikke noe respons i det hele tatt...

vet noen hvordan deres "crashfree" bios funksjon fungerer? boote fra usb eller noe..

en ting til, lysene på tastaturet lyser ikke, eler blinker, ved oppstart..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...