Gå til innhold

Hvilke gode mATX LGA775 finnes for overklokking?


Anbefalte innlegg

- skal klokke en E4300 og senere en E8400 i hovedkortet jeg skaffer. Alt skal stå i en barebone.

- Det må gjerne ha støtte for 2 PCIe skjermkort i 16 eller 8x elektronisk, men må ikke ha SLI støtte.

 

E4300 vil klokkes til 3GHZ og E8400 til 4GHZ, så jeg trenger et HK som gjør denne jobben forholdsvis greit. Gi også tips om du vet om særdeles gode barebone kabinett.

 

Takknemlig for alle tips jeg får og link gjerne til prisguide eller butikk.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror ikke det finnes noe kort enn det du ser etter pci-e x16 og x4 er det heftigste jeg har sett

 

trenger vel heller ikke det værste busjettet her, asus p5k-vm er et billig kort som klokker meget fint, har et selv. kan være bios må oppdateres for at e8400 skal funke men jeg har hatt QX9650 @4,0 på mitt

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=75945

 

mener jeg så det til fin pris på lagersalg et sted :hmm:

 

eller storebror i flere varianter HER

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Har veldig god erfaring med https://prisguiden.no/product.php?productId=75903

 

Det klokker meget bra og støtter Crossfire på lik linje med P35, selv om det kun har 1 x16 port, det andre kortet plasseres i x4 porten som er åpen.

 

 

det kortet er også fint, men har issues med ram devider på 800mhz cpu. vet ikke om det gjelder enda eller om det er kommet bioser som ordner dette.

 

 

og siden du skal F@H skal vel ikke det at det er x16/x4 ha noe og si opp mot x16/x16

 

 

Det så jaggu ikke dumt ut, du har ikke noen råtips på kabinett også?

 

er lite m-atx kabinetter synes jeg. de 3 maskinene jeg bruker til folding har jeg droppa og kjøpe kabinett og heller brukt pengene på støydemping og heller hentet kabinetter bak expert og elkjøp.

kjøpt dremmel, fine vifter og Ok kjølere, siden vi snakker maskiner som står stressa 24/7 synst jeg det er vits og investere litt i husfred :)

 

men gjør du det så er jo hele poenget med barebone folding maskin borte, men skulle jeg si noe så det som hw.no testet her om dagen.

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...