t_k Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hadde vært moro om dere kunne ta "stabilitets-debatten" i en annen tråd Installerte Kubuntu med KDE 4.0 idag, for moro skyld, og merket til min forfjamselse at DVD-RW ikke fungerte. Denne fungerte i Ubuntu/Mint. Er ikke dette et driver-problem, så vet ikke jeg. Nei, det blir nok windows på meg allikevel. Takk for hjelpen uansett KDE 4 er beta i utviklingsfasen. Du bør ikke tenke på det som stabilt i det hele tatt. Det er ørten stykker som kjører den laptoppen du bruker stabilt i de linkene jeg gav deg etter noe få workarounds. Man må jobbe litt for et stabilt system, men det er verdt det. Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 I ubuntu og mint har jeg lydproblemer. Knappene for justering av volum fungerer fint, samt at lyden er hørbar, men volumet går ikke like høyt som i windows, slik at jeg må sette alle volumkontroller på 100% for i det hele tatt å høre noe. mvh las^se Går kanskje litt OT med tanke på hva som er diskutert så langt. Men kan ikke se du har skrevet at du har løst dette problemet. Tenkte jeg bare kunne prøve og hjelpe deg. Dette gjelder da for Ubuntu, Mint har jeg aldri kjørt (alle ISO jeg har lastet ned har ikke funket) og Mandriva har jeg ikke kjørt på LEEEEENGE... Mitt lydproblem med Ubuntu ble løst av 8,04. Men har hatt det samme problemet som deg, at lyden er sykt lav. Selv løste jeg det problemet med Alsa Mixer. Der måtte jeg stille inn ett par knapper på max for og få høy lyd. Dette måtte da bare gjøres en gang. Dette funket hvertfall for meg, håper det funker for deg også og at dine andre Linux problemer blir løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå