2bb1 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Heisann! Fikk et komplett lydsystem her, ikke av høyeste kvalitet, men la gå. Forsterkeren er en 4-kanals med 4x300W (4x60W RMS -> 4ohm) Klarer denne å få ut potensialet til to fronthøytalere med total maks effekt på 230W + to bakhøytalere med 150W maks effekt? I tillegg har jeg en 10" sub (600W maks - 150W RMS), denne vet jeg ikke helt hva jeg skal "forsterke" med. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Hvilket merke er det på komponentene og hvorfor skriver du RMS-effekten i parantes? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 For å gi dere all mulig informasjon jeg kan oppdrive, vel! Vampire. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Du vet effekten på de forskjellige komponentene men ikke modellbeskrivelsen? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Du har sikkert aldri hørt om de og helt sikkert aldri prøvd de. Vampire er merket. Hva er du ute etter??? Endret 3. juli 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Du har sikkert aldri hørt om de og helt sikkert aldri prøvd de. Vampire er merket. Hva er du ute etter??? Modellbeskrivelse! Som i Nikon D300, Opel Vectra, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, Electrolux EDD2400RH etc etc Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 De har ikke et klassisk modellnavn slik du er ute etter. Står VAMPIRE på kassa + Subwoofer/Fronthøytalere/Høytalere. VA-99813 er varenummeret, og det nærmeste jeg og du kommer en modellbeskrivelse. Hva skal du med det egentlig, du finner absolutt nada på internett: jeg har allerede prøvd. Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Spiller liten rolle her om de heter Waldorf eller Petra, rent prinsipielt har watt'en til høyttalerne svært lite å si. Du har 60 watt å levere til hver av dem og det vil fungere helt greit, og langt bedre enn med kun spillerforsterkeren, så kjør på!. Om det kunne fungert "bedre" med 860 watt til hver av dem vet da fåglarna, men det ville ihvertfall kunne spilt høyere. Watt-effekt på forsterker kontra watt-effekt på høyttalerne har lite med hverandre å gjøre i praksis. Om så høyttalerne hadde vært på 25 watt ville det fungert like bra som om de hadde vært på 250 watt. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 Okei, takk skal du ha. Har testet med sub + fronthøytalerne nå, og det gikk fint. Er det noen spesiell innkjøringstid på høytalere/suber? Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Spill i vei, men høyttalerene endrer seg de første 50 timene. Bare husk å ikke bunne elementene... Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Endrer seg til det bedre håper jeg? Hehe.. Så en slags "innkjøring" de første 50 timene. Takker Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Lyden vil nok endre seg bittelitt, og da til det fabrikanten har søkt å oppnå av lydkvalitet. Som regel til det bedre ja. Og for å prøve å roe ned en til tider masete "myte", vil jeg da understreke at det i første, andre og tredje omgang er HiFi-journalister, og andre som skal sammenligne forskjellige høyttalere, som har interesse av at høyttalere er innspilt. Det er da først de lyder 100% slik fabrikanten har ment de skal være, og det kan like gjerne ta 100 timer... spørs helt hvordan man spiller dem inn. Men som sagt, uten betydning for folk flest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå