b-real Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg fikk slengt påstanden om at nordlendinger synger når vi snakker... Jeg som nordlending kan ikke se helt at det kan stemme...vi synger da vel ikke?` Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg har aldri hørt en nordlending synge mens han banne... øh. Snakker! Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Hva er det for noe pisspreik? Kjenner og har snakket med masse nordlendinger, har aldri hørt noen mene noe slikt. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 De fleste norske dialekter synger vel egentlig litt. Husker TV-programmet Typisk Norsk (om jeg ikke husker navnet feil nå) hadde om hvordan utlendinger oppfatter norsk. Og da var de fleste enige om at det var voldsomt mye forskjellige tonefall vi hadde og byttet på hele tiden når vi snakket. Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 4. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2008 Jeg har hørt både engelskmenn og svensker si at østlendinger for dem har syngende tonefall. Nordnorsk ligner derimot mer på engelsk og svensk i så måte, siden tonefallet ikke går opp i slutten av setninger, men er generelt flatere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå