miniPax Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 har følgende kode på siden min: <?php if ($side == 'hoved') { include "index.php"; } else if ($side == 'maskin') { include "maskin.php"; } else if ($side == 'server') { include "server.php"; } else { include "index.php"; } ?> Så hvis noen skriver inn noe annet etter ?side= enn det som er nevnt over, eller dropper hele ?side= delen, så lastes index.php uansett. Hva må jeg skrive for å include en 404 side om man skriver inn noe annet en variablene nevnt over? Må ha det sånn at er den blank, lastes index.php, men skriver man ?side=serevr i steden for ?side=server så kommer det en custom 404 error opp? Noen som skjønte hva jeg mente? Lenke til kommentar
MullaKrekar Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Noe sånt, kanskje? if(file_exists("$side.php")) { include("$side.php"); } else { include "index.php"; //Hvis noe annet er tilfelle } Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Slik: else if ($side == '') { include "hoved.php"; } else { include "404.php"; } ?> eller eventuelt: else if (!isset($side)) { include "hoved.php"; } else { include "404.php"; } ?> Gjør samme nytta... Forøvrig synes jeg det er mer stilfullt at den går til hovedsiden om $side er feil. Men det er bare hva jeg synes... 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå