Gå til innhold

Hvor mye varme tåler PCn?

picori

Anbefalte innlegg

PCn min kan fort bli stående og gå i 20 timer, og på disse varme sommerdager stiger temperaturen inne i kabinetet en god del..

Akkurat nå er den på:

CPU: 50

GPU1: 70

nForce: 58

Er disse tallene farlig høye så jeg bør skaffe ny kjøling, eller skal det være sånn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ingen problemer med disse tallene, men kan ikke gi noen god tilbakemelding ettersom jeg ikke vet hvilke komponenter du har, men kan skrive litt generelt.

Merk deg at dette er hva jeg har fått med meg generelt, kan være over/under for ditt oppsett.

CPU tempratur er for høy over 60 grader

GPU tempratur er for høy over 90 grader

Hovedkort (i ditt tilfelle nForce) tempratur er for høy over 90 grader

Kan ikke si noe sikkert, ettersom tallene varierer veldig fra komponent til komponent. Har hørt CPU fra 60 grader og oppover, GPUer som kjører opp til 110 grader og hovedkort ved 80-90 grader.

Jeg ville ikke bekymret meg for tempraturene dine, fra mitt standpunkt ser de normale ut.

Lenke til kommentar

Det er litt vanskelig og si om det er "farlige" temperaturer så lenge du ikke nevner noe navn på komponenetene. Er ganske forskjellig hva de forskjellige Skjermkortene, prosessorene og brikkesettene tåler. En kammerat av meg hadde en gammel Athlon 3200+ ellz, single core, han spilte wow med prosessortemp på liksom 100 grader, og skjermkortet kunne man steke egg på.

Intel sine C2D og CDQ ville jeg ikke la gå over 60 grader. Brikkesettene og skjemkortene fra nVidia tåler endel temp, men som sakt over her, 90 burde være absolutt maks før man kansje burdere vurdere en bordvifte, eller finne støvsugeren =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...