Gå til innhold

Trenger hjelp til sjekk av oppsett til gamer PC ca 10K

Anbefalte innlegg

Hei O store guder av det tekniske, trenger litt hjelp for å sjekke om oppsettet mitt er bra og at delene passer sammen. Har lest anbefalinger og tips på forumet så nå håper jeg at alt er i orden. Dog så er det jo greit å få det sjekket opp av ekspertene her på forumet slik at jeg ikke har dummet meg helt ut.

Denne pc'n skal foreløpig ikke klokkes opp, men kan hende at jeg gjør det i fremtiden. Har satt sammen med tanke på å kunne benytte meg av CF senere. Pc'n skal brukes til spilling; WoW, the Witcher, Fallout III og liknende.

Her er min : handlevogn

Kabinett: Antec Nine Hundred

Hovedkort: Asus P5E

Minne: Corsair TWIN2X DDR2-800 4096MB KIT x 2

Strømforsyning: Corsair HX 620W

Prosessor: Intel Core 2 Duo E8400

Operativsystem: Microsoft Windows Vista Home Basic OEM Norsk 64-bit DVD-versjon

DVD-brenner: Samsung SH-S203B

Harddisk: Samsung Spinpoint F1 750 GB

Skjermkort: Sapphire Radeon HD 4870

Er det noe jeg har glemt å ta med da? Lurer på om jeg trenger noen flere vifter eller om det holder seg kjølig nok med dette oppsettet. Lurer også på om jeg bør jar litt større strømforsyning eller om den holder om jeg skulle bestemme meg for å kjøre på med en HDD til og et grafikkort i CF? Tastatur og mus kommer jeg sikkert til å kjøpe nytt også, men har ikke bestemt meg helt for hva ennå, tar gjerne imot tips.

Tar i mot alle tips, hint og rettelser med takk. Regner med at jeg kommer til å bestille fra Komplett siden jeg har gode erfaringer med dem fra før.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo ser fint ut det, men hvorfor hive penger ut av vinduet på RAM du ikke har bruk for? 8gb er unødvendig. 4 er rikelig i dag.

Når du en gang får bruk for mer enn 4gb, vil du sikkert oppgradere hele riggen med ny socket og DDR3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...