Gå til innhold

Ny landeveissykkel til 10000

Admin'c

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe ny landeveissykkel til ca 10000 og er veldig usikker på hva jeg skal velge. Har lett i mange uker nå og begynner å smale det ned til to stk.

Jamis Xenith comp 2008 den har ultegra 105 mix og karbonramme. Det gjør at den har utrolig bra utstyrsnivå til prisen, men jamis er ikke et veldig kjent merke. (anton sport)

Cannondale CAAD9 utstyrt med 105 utstyr og alu ramme.

Så hva er det lurt å satse på, den ukjente velutstyrte eller den kjente mindre bra, men fortsatt mer enn godt nok utstyrte, eller finnes det en annen og bedre sykkel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Hei

Skal kjøpe ny landeveissykkel til ca 10000 og er veldig usikker på hva jeg skal velge. Har lett i mange uker nå og begynner å smale det ned til to stk.

Jamis Xenith comp 2008 den har ultegra 105 mix og karbonramme. Det gjør at den har utrolig bra utstyrsnivå til prisen, men jamis er ikke et veldig kjent merke. (anton sport)

Cannondale CAAD9 utstyrt med 105 utstyr og alu ramme.

Så hva er det lurt å satse på, den ukjente velutstyrte eller den kjente mindre bra, men fortsatt mer enn godt nok utstyrte, eller finnes det en annen og bedre sykkel?

Har hatt xenith comp i et par måneder nå, og har passert 1000 km på den. Ramma er stiv som fy, og er knall i oppoverbakker. Faktisk nesten like god som en aluramme jeg prøvde på en bianchi for et par år siden, og den sykkelen kosta mer enn det trippelte. Etter min mening er dette norges beste til under 10000, kom gjerne med argumenter om det motsatte, tror ikke noen kan vise til et bedre tilbud. Eneste forandringen jeg har gjort, er å kutte gaffelrøret slik at styre nå sitter 5 cm lavere. Det sitter etter min smak for høyt rett ut av butikken. Men dette gjorde de for meg på verkstedet, og det gratis selvsagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...