Gå til innhold

[Løst]Problemer med sen sending fra statene ved bestilling fra eBay - Noen som har samme erfaringer

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har bestilt meg et vidvinkel objektiv til mitt 350D fra eBay, men lurer på hvor sånn ca lang leveringstid det er på slikt inn til Norge? Bestilte på mandag, og lurer på om jeg har det innen neste uke?

Takker for alle svar...

- Erik

Endret av Lunden90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer helt an på hvor du har bestilt fra. Jeg har faktisk også bestilt linse fra ebay. Den ble sendt i dag. Og jeg regner med at det tar alt fra 4-20 dager.

Noen ganger kommer ting for, mens andre ganger møter pakken på problemer. Skal den tolles ikke tolles, hvor den skal osv. Må nok bare smøre deg med tolmodighet.

Lenke til kommentar

Avhenger av flere ting. Det vanlige er å sende med USPS Express, eller UPS - om det er en forretning.

Da tar det typisk 2-4 virkedager fra USA-Norge, så går litt bort i fortolling og viderefordeling innenlands. Totalt er alt mellom 4 og 10 virkedager normalt.

Vil du ha mer detaljert estimat må du komme med mer info.

Fått tracking nr? Da kan du i såfall følge pakkens reise.

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar
Okai!

Ja, den blir sendt med USPS og jeg har fått tracking nr. men det har ikke blitt oppdatert noe siden mandag.

Har stått dette siden mandag: Status: Electronic Shipping Info Received

Da har USPS kun fått info om at det kommer en sending, men sendingen er ikke innlevert.

Jeg bestilte og betalte på fredag, objektivet ble sendt med fedEx fra Hong Kong mandag og jeg mottar det med posten på døra i morgen.

Gjett om jeg gleder meg. Har et 40D liggende her "linseløs" og bare klør og venter....

Lenke til kommentar

Okai Aetius, takker ;)

Har fortsatt ikke fått noe endelig svar synes jeg på dette. Men leste igjennom en annen tråd som handle om noe av det samme, og der var det heller ikke mottatt enda. Det står samme info om sendingen enda, men har sendt mail til selger å spurt etter et CM nummer for Posten sin sporing, pluss at jeg spurte om han har levert pakken til USPS så de har fått sendt den - eller om den er levert så det bare er sporinge som er gal.

Men i den tråden jeg leste så stod det også noe om at numre som begynner med LJ ikke kunne spores? Er det riktig? For jeg får jo opp status på min pakke. Og nummeret begynner på LJ!

Lenke til kommentar
Det er bestilt av vcc113 via VIDEO CAMERA CENTER.

Skal ikke være noe problemer med og handle fra dem,kan ha skjedd en misforståelse.

Har du fått mail om vertifisering av kontoen din med og betale et par dollar og fått en kode på din bankutskrift som du må legge inn på paypal ?.

Har opplevd et par ganger på eBay at det ikke skjer noe angående varene,har da sendt spesifikte butikk en forespørsel i hyggelige tonelag og da har det blitt fart på sakene.

Det kan også hende dem må få objektivet av en tredjepart.

Men send dem en mail på spesifikte vare via eBay kontoen din og spør om fremgangen på transporten.

Når du leverer tilbakemelding burde du ha i tankene at negativ feedback kan gies til deg også,så har du ikke kjøpt veldig mange ganger på eBay så kan din feedback havne langt nede,noe som kan ha innvirknig på framtidlige kjøp,enkelte butikker nekter å selge til deg da pga. feedbaken din.

Jeg pleier og gi dem 5x5 stjerner,men i feltet der du kan skrive så nevner jeg at dem er treige.

Lenke til kommentar
Når du leverer tilbakemelding burde du ha i tankene at negativ feedback kan gies til deg også,så har du ikke kjøpt veldig mange ganger på eBay så kan din feedback havne langt nede,noe som kan ha innvirknig på framtidlige kjøp,enkelte butikker nekter å selge til deg da pga. feedbaken din.

Det stemmer ikke. Selgere kan ikke gi negtiv feedback til kjøpere lengre. Dette er for å sikre at kjøpere gir ærlig feedback uten å være redde for at de skal bli straffet.

Francis

Lenke til kommentar

Har selv fått tilsendt varer via USPS og status stod som: Electronic Shipping Info Received hele tiden, dette var pga. pakken var sendt på rimligste måte, og da fikk man ikke noe mer detaljert sporing enn at det, pakken brukte ca 2 uker før jeg kunne hente den på posthuset.

Lenke til kommentar
Det stemmer ikke. Selgere kan ikke gi negtiv feedback til kjøpere lengre. Dette er for å sikre at kjøpere gir ærlig feedback uten å være redde for at de skal bli straffet.

Francis

hvis dette er riktig så er det kjempebra,har noen ganger gitt feil feedback for å ikke "ødelegge" min konto.

Lenke til kommentar

Linsa er i hus, så da er det i orden ;) Var nok det at pakken ikke kunne spores så de kun skrev at de skulle få inn en pakke på sporingen.

Linsa funket utmerket bra, og jeg synes det er en grei linse til slikt bruk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...