gislegutt Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Hei jeg kjøpte en del nye deler til pcen min, kjøpte følgende hk:ASUS P5KPL S775 G31 MATX SND+GLN+U2 FSB1333(OC) SATA2 IN (90-MBB720-G0EAY00Z) cpu: INTEL PENTIUM DUAL CORE E2200 2.2GHZ Skjermkort: ASUS GeForce 8500GT 256MB DDR2 Silent, ram: KINGSTON ValueR. DDR2 PC6400 2048MB CL5 x2 dvs 4gig. Når jeg bare bruker 2 av de 4 rambrikkene så starter maskinen uten problem. med en gang jeg putter i den 3 og eller 4 brikken så får jeg bare pip pip pip når bios starter å pcen stopper. Hovedkorte støtter 4 gig ram så det skal ikke være noe problem. Er det noe jeg må rote inne på bios eller er det rett å slet ram slottene på hket som er fucked? Har testa alle 4 ram brikkene å alle fungerer. Endret 14. juli 2008 av gislegutt Lenke til kommentar
GamleErik1992 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Har hørt det ikke er så lurt å bruke alle 4 slotsene, mange HK som ikke liker det. Det jeg anbefaler er å oppdatere BIOSen. Dæven jeg er grei :O Fant frem til bios-oppdatering for deg! BIOS Lenke til kommentar
gislegutt Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Oppdatere bios var det første jeg prøvde på da det ikke fungerte. Men blei ikke noe bedre av det. Selv om jeg eventuelt bare bruker 3 av 4 ramslotter + nyeste bios så får jeg fortsatt samme pipelyden. Å ramen fungerer som den skal har testa på en annen pc. Har hørt det ikke er så lurt å bruke alle 4 slotsene, mange HK som ikke liker det.Det jeg anbefaler er å oppdatere BIOSen. Dæven jeg er grei :O Fant frem til bios-oppdatering for deg! BIOS Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Juster opp spenningen til minnebrikkene litt, øk spenningen til North Bridge, kanskje justere ned hastigheten på brikkene til 667 MHz. Lenke til kommentar
gislegutt Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Sikkert et meget dumt spm men aldri rota no spes med bios føre. Juster opp spenningen til minnebrikken gjør jeg hvor? Finner ikke noe i bios som handler om ram voltage eller lignende samma gleder NB Voltage. Juster opp spenningen til minnebrikkene litt, øk spenningen til North Bridge, kanskje justere ned hastigheten på brikkene til 667 MHz. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Du får bare lete i bios, Advanced/Configure system freq. / voltage/ DRAM Freq. NB er også der. Du kan også åpne manualen eller laste den ned fra nettet. Lenke til kommentar
gislegutt Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Tror jeg fant en mulig løsninh på problmene via disse linkene http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us og denne her linken http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us så løsningen blir nok å sende inn rambrikkene i retur hvis det går å kjøpe 2 brikker på 2 gig. titter litt på disse her http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347823 Du får bare lete i bios, Advanced/Configure system freq. / voltage/ DRAM Freq. NB er også der. Du kan også åpne manualen eller laste den ned fra nettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå