Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan komme inn på blokkerte sider?

Anbefalte innlegg

Hei

Sitter nå langt ut i gulf of mexico på en plattform og har alt for mangen timer som må slås. Alt av mailsider og msn er blokkert. Har prøvd med proxyserver men virker som om den blokkerer sider som inneholder ordet proxy.

Noen gode idéer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut til at det er rutern som blokerer sider/porter, så gå inn i CMD (i Vista skriver du CMD i programlisten, XP trykker du "Kjør" og skriver CMD, alt fra "start-menyen")

Så skriver du ipconfig og får opp masse skriblerier.

Du ser da "Standard Gateway" og ser en tallrekke etter (som 10.0.0.1 eller 192.168.0.1). Denne skriver du ned/husker og skriver du inn i web-browser. Er du heldig nå så trykker du Log In eller noe (ved mindre de har endret passordet) og kommer inn på en ny side, hvor du kan endre innstillinger i ruteren. Kan ikke gi mer info herifra, du kan lete under alt fra "NAT", "Port Forwarding", "Website Blocking" osv.

Siden de har blokkert sidene/portene regner jeg med at de har endret administrator passord på ruteren også, men du får ha lykke til!

Lenke til kommentar

Tordenflesk, det TOR opplegget var virkelig interessant lesning, men jeg fannt ikke ut om det i praksis var mulig å kjøre nesten alle typer applikasjoner på det (ikke bare nettlesere altså). Eksempelvis om man skulle ha noe behov for å kunne logge på med et remote-access program på en server samtidig som man var anonym, kunne man gjort det?

Svarene ligger sikkert der om jg leser all dokumentasjonen, men om du kjenner til TOR godt så kan du kanskje gi meg et kort ja eller nei så jeg vet om det er verdt å lese opp i alle detaljene :)

-Stigma

Lenke til kommentar
Tordenflesk, det TOR opplegget var virkelig interessant lesning, men jeg fannt ikke ut om det i praksis var mulig å kjøre nesten alle typer applikasjoner på det (ikke bare nettlesere altså). Eksempelvis om man skulle ha noe behov for å kunne logge på med et remote-access program på en server samtidig som man var anonym, kunne man gjort det?

Svarene ligger sikkert der om jg leser all dokumentasjonen, men om du kjenner til TOR godt så kan du kanskje gi meg et kort ja eller nei så jeg vet om det er verdt å lese opp i alle detaljene :)

-Stigma

Joda, funker fint med for eksempel Mirc, tipper det er litt avhengig av programmet som brukes og muligheten du har med dette.

Har brukt Tor litt selv, hovedproblemet er nok at det er litt tregt for få bruker det og er avhengig av din upload.

Lenke til kommentar

Du er klar over at du antaglig prøver å bryte regler for bruk av Internett på ditt arbeidssted og kan få sparken?

Hvis dette er ting du mener skal være tillatt må du ta det opp med ansvarlig for internetttilgang på plattformen.

EDIT: At ekstern mailsider er sperret er normalt. Mange bedrifter har fått virus ved at ansatte har logget seg på eksterne mailsystemer og dermed unngått bedriftens sikkerhet mht mailhåndtering.

Endret av PerB
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...