Gå til innhold

Hjelp med valg av stasjonær pc.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bygg pc selv

intel e8400 1245kr

p35/p45 hovedkort ca. 800kr

4gb mushkin Redline 8000 ram 725kr

ati 4850 skjermkort ca. 1000kr

mist 500w strømforsyning ca. 600kr

ok kabinett ca. 600kr

harddisk 500gb++ 500-1000kr

Og vips, så har du en veldig brukbar pc til ikke så altfor mange penger. I tillegg lærte du noe nytt om pc'r. En fin dag

Lenke til kommentar
bygg pc selv

intel e8400 1245kr

p35/p45 hovedkort ca. 800kr

4gb mushkin Redline 8000 ram 725kr

ati 4850 skjermkort ca. 1000kr

mist 500w strømforsyning ca. 600kr

ok kabinett ca. 600kr

harddisk 500gb++ 500-1000kr

Og vips, så har du en veldig brukbar pc til ikke så altfor mange penger. I tillegg lærte du noe nytt om pc'r. En fin dag

Takk.

Men, har ikke peiling på ossen man setter inn deler ovs... :S

Jeg er noob når det gjelder gamer pc... xD

Lenke til kommentar
Takk.

Men, har ikke peiling på ossen man setter inn deler ovs... :S

Jeg er noob når det gjelder gamer pc... xD

har du mer enn 7 fingre, ikke blind og ikke potetgull på fingra klarer du fint å sette sammen en PC. Det er omtrent like vanskelig som å kle på seg dressen. Delene passer som regel bare ett sted, og èn vei, så det er vanskelig å plassere dem feil. Det finnes sikkert er guide her på forumet med bilder og greier også. Benytt anledningen til å lære noe nytt. Halve gleden med ny pc er å lage den selv.

Men hvis du tviler såpass mye på egne kunnskaper og ferdigheter, så er det bare å bestille ferdigbygd. Men sørg ihvertfall for å få med et ATI 4850 skjermkort. Makan til underprisa superkort skal du lete lenge etter. Og velg et hovedkort som støtter Crossfire. Da kan du kjøpe et skjermkort til om en stund og nesten doble grafikk-ytelsen =)

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Amentio har generelt de laveste prisene, men de har ikke mushkin-ram. Det har bare Netshop. Anbefaler deg å sjekke med prisguiden på hardware, den finner de billigste delene. Så er det bare å sammenligne hvor de billigste delene er, og hvor det lønner seg å bestille. Ikke nødvendigvis lurt å bestille alt på et sted, men må vurderes opp mot porto på 100kr pr bestilling.

Lenke til kommentar

du trenger ikke å være datanerd får og bygge en pc. jeg bestillte pc i deler til 13k for en uke siden deriblant et gtx 280 gpu. Fikk de i går og var ferdig 3-4 timer etterpå, dette er første gangen jeg setter fingra i en pc invendig:) men les litt i bruksanvisningene du får med i hvert kort så er det 0 stress.

Lenke til kommentar

Takk for linken :)

Har nå bestemt meg for å bygge en pc... Men må ikke delene passe til driver osv?

Har ikke peiling på ossen deler jeg burde ha og hvilke jeg MÅ ha :S

Hviss noen gidder å ramse opp en liste på hva jeg trenger og kansje tips om hvor jeg burde kjøpe.

Eller hviss noen har en brukbar bygd gamer pc til rundt 6000 kr som de syntes er å anbefale :)

Lenke til kommentar

drivere til ting er ikke så vanskelig. Har du et ATI-skjermkort, går du til ATI/AMD sin hjemmeside, Asus hovedkort-> asus sin hjemmeside osv.

Du trenger en skrutrekker (stjerne) og helst godt opplyst rom. Litt tolmodighet er også å foretrekke. Post nr. 2 oppi her lister opp det vesentlige du trenger

Lenke til kommentar

hovedkort: veldig bra

minne er feil. denne skal du ha http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=97587

harddisk: ok, personlig liker jeg samsung spinpoint t166 500gb. den er stille og kald

kjøler: sikkert ok. Ikke spektakulær ytelse, men også billig. Kan vurdere å bruke den som følger med cpu. Den er ikke så mye verre enn den du har valgt. Hvis du først skal kjøpe kjøler, bør du satse på Noctua eller Thermalright Ultra Extreme, men de koster 500kr+

CPU: veldig bra

Kabinett: bra

Strømforsyning: bra. Ikke hør på tullinger som sier du MÅ ha 1000w

lydkort: ikke hørt om. Hold deg ihvertfall unna Creative. Men du bør vurdere behovet for et lydkort til 1100kr. Det er et integrert på hovedkort, de begynner å bli ganske bra, støtter 7.1 lyd og kommer med digital utgang hvis du har anlegg i nærheten

Og du vil sikkert spare noen kroner hvis du velger Amentio på en del av produktene.

Sjekk pris på https://prisguiden.no/

der kan du bare skrive inn varenavn, eller søke etter kategori, så finner du billigste butikk i landet. Men husk at du får porto på ca 100kr fra hver nettbutikk!

Endret av newman221
Lenke til kommentar
Nå tror jeg at jeg har bestemt meg!

Ta en titt på dette:

https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=76270

Ser greit ut,bortsett fra PSU. Kjøp en Corsair heller.

Hvis du har planer om å overklokke,så må du bytte ram også.

Hvorfor skal'n bytte psu?

Den Chieftec psu'en er ikke akkurat veldig stillegående. Corsair er en av få produsenter som gir 5 års garanti. De er av god kvalitet,stillegående og god ytelse til en lav pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...