Paulex Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Mistet min kjære 250g lacie ekstern HD ned fra ca. 10cm høyde i dag. Etter det startet den å lage "tikke" lyder. Data maskinen finner nå bare "en ekstern WD 250gigabyte mass storagedevice" og jeg får full respons fra datamaskinen at det er en "mass storage device" i UBS porten, men ikke noe mer enn dette. Den vises ikke på min datamaskin. Ser dette mørkt ut? Hadde masse stuff innpå som jeg ikke er så veldig glad for å miste for å si det sånn Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Det ser mørkt ut, ja. Tikkelyder kommer som regel av at disken ikke finner det den leter etter, så den kjører lesearmen tilbake til utgangspunktet og prøver på nytt, om og om igjen. Harde støt er diskenes største fiende. Data kan antagelig reddes av spesialiserte firmaer, men det er en kostbar operasjon. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 Aww. Var dette jeg fryktet. Er vel ikke verdt å redde 250giga med delevis erstattelig materiale for en såpass drøy pris. Ganske irriterende at den har falt ned fra en meters høyde før rett i parketten uten å bli ødelagt, også nå fra 10 cm og den er kaputt. Jaja, takk Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 kommer jo helt ann på om du lese, skriver fra disken, eller den ikke gjør noe. Ellers, du sier du fant en WD, LaCie bruker også WD i sine harddisk kabinetter, kanskje den? Lenke til kommentar
Sindree1 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Akkurat det samme skjedde med meg, min 750GB LaCie harddisk falt ned fra toppen av pc'en, og etter det lager den tikke lyder når den kjører. Når jeg plugger den i kommer den ikke opp på pc'en. Hvor mye er det snakk om for å få tilbake tapt data, er det mulig å få ny fra butikken eller dekkes det ikke i det hele tatt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå