Tart Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Hei Jeg har satt opp en webserver med apache på debian. Serveren har ip 192.168.1.3 denne har jeg forwardet i routeren. Har enda en server i nettverket (win2003) som kjører dns ad dhcp og mail uten problemer. når jeg går inn på ipen til webserveren (kjørte dette på win serveren tidligere uten problemer) 192.168.1.3:80 med maskiner innenfor nettverket så kommer jeg til siden uten problemer, om jeg derimot går utenfor og bruker domenenavnet så får jeg bare "this page could not be displayed". Noen som har tips her? Bare si ifra om mer info trengs. Jeg får heller ikke kjørt nslookup mot maskinavn på webserveren her får jeg bare server cant find :SERVFAIL jeg får heller ikke pinget maskinen med navn bare ip. Noe sier meg at feilen ligger i noen config filer på linuxboksen men jeg har ikke skjønt hva enda. Noen som har tips? edit: jeg får kjørt nslookup mot feks www.vg.no fra debian maskinen og mot maskiner i nettverket men ikke på debian maskinen selv. edit2: fulgte oppskriften fra denne siden: http://www.cpqlinux.com/hostname.html Endret 4. juli 2008 av Tart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå