Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Nytt kabinett som skal huse blant annet vannkjøling, ca 1,5k

Anbefalte innlegg

Hei

Er på utkikk etter nytt kabinett som er stort nok til å huse hele vannkjølinga og hele pakka. Fulltower er vel et must siden det er kun i de jeg vil få alle delene mine plassert inni. Hardware står i profilen.

Kriteriene er som vist nedenunder.

Pris

Helst ikke så alt for dyrt, tenkte på noe rundt 1500 maks muligens.

Hva skal du bruke maskina til?

vanlig bruk, spilling og diverse

Vekt

Vekt er ungen hindring.

Plass

Har 4 disker, skal utvide til 6 snart iallefall, så 6 plasser er et absolutt minimum. I tillegg har jeg en dvd brenner samt viftestyring jeg må ha plass til. Må også ha plass til vannkjølinga som består av en trippel radiator samt alt annet en vannkjøling inneholder.

Kjøling

Vannkjøling med trippel radiator, swiftech pumpe og vanntank.

Støy

Alltids en fordel om det er så stille som mulig, så lenge det ikke går ut over noe annet.

Utseende

kabinettet bør se litt pent ut siden det skal stå i stua, og da blir innenfor synsvidde hele tiden. Jeg har lyst på et rent og stilfult kabinett, ikke noe mikk makk bling bling opplegg.

Har sett litt rundt, men klarer ikke å bestemme meg. Har siklet en del på Lian Li A71, men er det noe å gå for?

Endret av Brian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

muligens, har sett litt på det der også faktisk, men jeg anser montering av radiator som et problem i det kabinettet der. Hvor skal jeg evt sette den? I toppen er strømforsyninga i veien, og i bunn er det flust av harddiskplasser som jeg sikkert får bruk for. det kabinettet jeg fant kunne plassere strømforsyninga enten oppe eller nede. Derfor er det plass til å skru radiatoren i toppen på det kabinettet, noe som ikke går med det kabinettet der. Hvis du da ikke selv har erfaring med montering av vannkjøling i det kabinettet da?

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Men tror du det blir bra å ha radiatoren skrudd på innsiden i toppen av kabinettet? Hvis jeg skal ha den i bunnen må jeg vel fjrne harddiskplassene, og det vil jeg helst slippe. Skal jeg ha den i toppen må jeg også borre tre hull regner jeg med. Men blir det best å sette viftene øverst til å suge kaldlufta inn, eller putte de under radiatoren for å suge gjennom radiatoren og ut? Varme stiger, så med viftene under vil den logisk nok hente varmere luft, mens har jeg de over radiatoren vil de motarbeide varmlufta som stiger. :hmm:

Takk for forslaget, men det kabinettet blir litt dyrere enn jeg hadde tenkt å bruke.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Jepp er med på den, men tenker også at det ikke vil bli så veldig varm luft i kabinettet som går igjennom radiatoren, i og med at alle varmeutviklende komponenter inngår i vannkjølinga. Harddiskene er tverrstil og varmen fra de blåses på tvers av kabinettet og rett ut, og da er også de utelukkede varmekilder som kan påvirke radiatoren. Hm, ganske sikkert at jeg kommer til å gå for det kabinettet, har enda ikke funnet noe som fungerer bedre. Men er fremdeles åpen for forslag.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...